Έξυπνες αγορές - Έξυπνη αποθήκευση

Η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή είναι πιο οικονομική, καθώς υπάρχουν έξυπνοι τρόποι για να εξοικονομήσετε χρήματα, κάνοντας παράλληλα μια σωστή δίαιτα που θα σας κρατά υγιείς. Δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές:

 

  • Προγραμματίστε τα γεύματα και το μαγείρεμα της εβδομάδας.
  • Κάντε λίστα για τα ψώνια του σούπερ μάρκετ, η οποία να βασίζεται στον προγραμματισμό των γευμάτων
  • Μην αγοράζετε τρόφιμα με άδειο στομάχι. Όταν είστε πεινασμένοι, έχετε την τάση να παίρνετε περισσότερα από όσα πραγματικά χρειάζεστε.
  • Κάντε μαζικές αγορές σε μη ευπαθή είδη, όπως το ρύζι και τα ζυμαρικά.
  • Επωφεληθείτε από εκπτωτικά κουπόνια και προσφορές εταιριών.
  • Επιλέξτε εποχιακά φρούτα και λαχανικά. Συνήθως έχουν καλύτερη ποιότητα και πιο χαμηλές τιμές.
  • Αποφύγετε τις παραγγελίες «απ’ εξω». Η ποιότητα είναι αμφιλεγόμενη και οι τιμές σαφώς υψηλότερες σε σχέση με το σπιτικό γεύμα.
  • Βάλτε στο πρόγραμμα την κατανάλωση όσπριων και λαδερών τουλάχιστον 1-2 φορές/εβδομάδα, καθώς είναι από τα πιο οικονομικά γεύματα που μπορείτε να καταναλώσετε.
  • Επιλέξτε σνακ με βάση τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (π.χ φρούτα, μπάρες δημητριακών ολικής άλεσης ή ψωμί μαύρο). Θα σας κρατήσουν χορτάτους, βοηθώντας σας να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα στο επόμενο γεύμα.
  • Αποθηκεύστε τα φρούτα ξεχωριστά. Έτσι, όταν ένα είδος φρούτου χαλάσει πιο γρήγορα από κάποιο άλλο, εμποδίζεται η καταστροφή των υπολοίπων.
  • Βάλτε τα λαχανικά και τις σαλάτες στο ψυγείο χωρίς να τα πλύνετε. Διατηρούνται έτσι περισσότερο χρόνο. Πλύνετε τα τη στιγμή που θα τα καταναλώσετε. Εάν χρειαστεί μη διστάζετε να χρησιμοποιήσετε κατεψυγμένα λαχανικά. Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα φρέσκα και είναι εξίσου θρεπτικά.
  • Αποθηκεύστε τα κρεμμύδια, τις πατάτες και σκόρδο σε ένα δροσερό, σκοτεινό, ξηρό και καλά αεριζόμενο μέρος. Αποθηκεύστε το ψωμί στο ψυγείο ή την κατάψυξη για να μη μουχλιάσει.
  • Μην πετάτε το φαγητό που περίσσεψε. Βάλτε το στο ψυγείο ή την κατάψυξη και καταναλώστε το κάποια άλλη στιγμή που δεν θα έχετε χρόνο για μαγείρεμα.


Έξυπνη αποθήκευση

  • Αποθηκεύστε τα φρούτα ξεχωριστά. Έτσι, όταν ένα είδος φρούτου χαλάσει πιο γρήγορα από κάποιο άλλο, εμποδίζεται η καταστροφή των υπολοίπων.
  • Βάλτε τα λαχανικά και τις σαλάτες στο ψυγείο χωρίς να τα πλύνετε. Διατηρούνται έτσι περισσότερο χρόνο. Πλύντε τα τη στιγμή που θα τα καταναλώσετε.
  • Αποθηκεύστε τα κρεμμύδια, τις πατάτες και σκόρδο σε ένα δροσερό, σκοτεινό, ξηρό και καλά αεριζόμενο μέρος. Αποθηκεύστε το ψωμί στο ψυγείο ή την κατάψυξη για να μη μουχλιάσει.
  • Μην πετάτε το φαγητό που περίσσεψε. Βάλτε το στο ψυγείο ή την κατάψυξη και καταναλώστε το κάποια άλλη στιγμή που δεν θα έχετε χρόνο για μαγείρεμα. Καλό θα ήταν να αναγράψετε πάνω την ημερομηνία κατάψυξης για να θυμάστε πότε το αποθηκεύσατε.
  • Έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι ισορροπημένη διατροφή σημαίνει τρώμε απ’ όλα αλλά με μέτρο. Υιοθετώντας τη βασική αυτή αρχή, τότε η διατροφή σας μπορεί πραγματικά να γίνει πολύ οικονομική. Η υπερφαγία ξέρουμε όλοι ότι κοστίζει ακριβά και όχι μόνο από άποψη οικονομίας. Ακολουθώντας τις παραπάνω απλές συμβουλές, μπορείτε να έχετε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Έτσι θα κάνετε καλό στην υγεία, αλλά και την τσέπη σας.