Sort by
Sort by

Όμιλος Nestlé – Αποτελέσματα εξαμήνου 2013

Back to Press releases
Αθήνα

Όμιλος Nestlé – Αποτελέσματα εξαμήνου 2013

• Αύξηση πωλήσεων κατά 5,3% σε 45,2 δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 4,1%
• Αύξηση σε πραγματική εσωτερική ανάπτυξη κατά 2,7% για το πρώτο μισό του έτους, με συνεισφορά και από τις τρεις γεωγραφικές ζώνες
• Αύξηση στα λειτουργικά κέρδη κατά 6,8% σε 6,8 δις ελβετικά φράγκα, περιθώριο +20 μονάδες βάσης σε 15,1%
• Κέρδη ανά μετοχή +3,4%, +7,2% σε σταθερά νομίσματα
• Ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες 5 δις ελβετικά φράγκα
• Πρόβλεψη για το 2013: Οργανική ανάπτυξη γύρω στο 5% με βελτίωση περιθωρίου και συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα

Ο Paul Bulcke, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé δήλωσε:

«Για το πρώτο μισό του έτους είχαμε μια ισορροπημένη επίδοση σε όλα τα επίπεδα μέσα σε περιβάλλον περιορισμένης ανάπτυξης και κόστους. Η οργανική ανάπτυξη έμεινε κάπως στάσιμη αντικατοπτρίζοντας τη χαμηλότερη τιμολόγηση στις αγορές μας καθώς αξιοποιήσαμε τα χαμηλότερα κόστη προκειμένου να ικανοποιήσουμε τις προσδοκίες των πιο συνειδητοποιημένων σε θέματα τιμής καταναλωτών του σήμερα . Αυτό, σε συνδυασμό με τη σημαντική αυξημένη επένδυση στις μάρκες μας έφερε ισχυρή ανάπτυξη σε όγκο, ενώ παράλληλα καταφέραμε να βελτιώσουμε τα λειτουργικά περιθώρια. Πιστεύουμε ότι αυτή η ανάπτυξη θα συνεχιστεί και στο δεύτερο μισό του έτους, επιτρέποντάς μας να εκπληρώσουμε τη δέσμευσή μας για οργανική ανάπτυξη 5% με βελτίωση περιθωρίου και συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα.»

Ζώνη Ευρώπη

Πωλήσεις 7,5 δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 0,5%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 1,8%, λειτουργικό περιθώριο κέρδους 14,9%, -10 μονάδες βάσης

Στην Ευρώπη οι καταναλωτές είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε θέματα τιμής και εμείς ανταποκριθήκαμε σε αυτό. Επίσης αυξήσαμε τις επενδύσεις για τις μάρκες μας, υποστηρίζοντας καινοτομίες που μας επέτρεψαν να αυξήσουμε μερίδιο αγοράς.

Στη Δυτική Ευρώπη ο Nescafé Dolce Gusto συνέχισε τη γοργή του ανάπτυξη. Η ανάπτυξη στον στιγμιαίο καφέ οφείλεται κυρίως στην αύξηση μεριδίου του Nescafé Gold Blend και των Nescafé smart packs. Οι σοκολάτες είχαν ένα καλό πρώτο εξάμηνο. Οι πωλήσεις του παγωτού και των κατεψυγμένων τροφίμων ήταν κάπως αδύναμες, αν και υπήρξε επιτάχυνση στα Buitoni και τις πίτσες Wagner, ενώ τα Maggi πήγαν καλά στη Γερμανία. Στις τροφές κατοικιδίων ζώων η Purina συνέχισε να αναπτύσσεται, ιδιαίτερα στο κομμάτι του premium, με μάρκες όπως οι Proplan, ONE Dry και Gourmet. Ανάμεσα στις αγορές, η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία είχαν τις καλύτερες επιδόσεις με καλά επίπεδα οργανικής ανάπτυξης.

Στην Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη είδαμε πολύ μεγάλη ανάπτυξη στη Ρωσία και καλή πρόοδο στην περιοχή της Τσεχίας/Σλοβακίας. Στις υπόλοιπες αγορές είδαμε να εντείνεται ο ανταγωνισμός καθώς υπήρξε μεγαλύτερη διάσπαση του χρηματικού διαθέσιμου των καταναλωτών. Σε γενικές γραμμές η Kit Kat είχε διψήφια ανάπτυξη, ενώ ο Nescafé Gold, τα παγωτά και οι τροφές κατοικιδίων ζώων συνέβαλαν ιδιαίτερα στα αποτελέσματα.

Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Ζώνης ήταν 14,9%. Υπήρξε βελτίωση στη δομή κόστους, αλλά και αύξηση στην επένδυση για την προώθηση των μαρκών τη συγκεκριμένη περίοδο.

Η Nestlé στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα οι επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου ακολουθούν την υπόλοιπη Ευρώπη: απαντώντας στις ανάγκες των ελλήνων καταναλωτών δώσαμε έμφαση στην τιμή των προϊόντων υψηλής ποιότητας που διαθέτουμε, αναπτύσσοντας παράλληλα μια γκάμα προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτή τιμή. Συνεχίσαμε να επενδύουμε στις μάρκες μας, ώστε να θέσουμε ισχυρές βάσεις για τη βιωσιμότητά τους και τη μελλοντική τους ανάπτυξη.

Έχουμε παρουσία στην Ελλάδα για περισσότερα από 100 χρόνια και αυτό έχει μεγάλη σημασία για μας. Γι’ αυτό και κατά τη διάρκεια αυτής της εκτεταμένης οικονομικής κρίσης αναπτύσσουμε έναν σημαντικό αριθμό πρωτοβουλιών για τη Δημιουργία Αμοιβαίου Οφέλους με έμφαση στη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών, τις δωρεές προϊόντων σε οικογένειες χαμηλού εισοδήματος και τη νεανική απασχόληση.

Η δέσμευσή μας στην Ελλάδα πηγαίνει πέρα από την οικονομική μας επίδοση. Περισσότερο από το 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας προέρχεται από την παραγωγή των 4 εργοστασίων που λειτουργούμε στη χώρα, ενώ το επενδυτικό μας πλάνο για το 2013 φτάνει τα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Δήλωση του Laurent Dereux, Διευθύνοντος Συμβούλου Nestlé Ελλάς:
«Οι καιροί είναι δύσκολοι, εμείς όμως εργαζόμαστε σκληρά για να πετύχουμε καλά πράγματα. Η κρίση είναι περίοδος για επένδυση, ιδιαίτερα για μια εταιρεία που αναπτύχθηκε με μακροπρόθεσμό όραμα και εργάζεται με βιωσιμότητα σε όλα τα πεδία της δραστηριότητάς της. Έχουμε παρουσία στην Ελλάδα μέσω των προϊόντων μας για περισσότερα από 100 χρόνια και αυτό το έχουμε πετύχει για δύο κυρίως λόγους: επειδή παρακολουθούμε και ικανοποιούμε τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας βελτιώνοντας διαρκώς τα προϊόντα και τις μάρκες μας, αλλά και επειδή απασχολούμε περισσότερους από 1000 επαγγελματίες σε όλα τα επίπεδα που εργάζονται σαν μία ομάδα για να φτιάξουν αυτό που είναι σήμερα η Nestlé στην Ελλάδα.»

Για την αναλυτικότερη έκθεση των αποτελεσμάτων του Ομίλου, επισκεφθείτε το www.nestle.com