Διαβάζουν οι Έλληνες τις ετικέτες τροφίμων;
Τα αποτελέσματα καταναλωτικών ερευνών που πραγματοποιούνται ανά τακτά διαστήματα, δείχνουν ότι μόνο ένα ποσοστό της τάξεως του 30% των καταναλωτών κοιτούν τις ετικέτες τροφίμων κάθε φορά που αγοράζουν ένα προϊόν, ενώ αρκετοί είναι εκείνοι που δεν διαβάζουν ποτέ τις ετικέτες ή τις κοιτούν μόνο σε περιπτώσεις που έχουν κάποια αμφιβολία σχετικά με το προϊόν. Από το ποσοστό αυτών που κοιτούν τις ετικέτες, τα στοιχεία που ελέγχουν είναι κυρίως η ημερομηνία λήξης του προϊόντος ή το όνομα, καθώς και άλλα παρόμοια μηνύματα στη συσκευασία του προϊόντος. Μόνο το 50% κοιτά το περιεχόμενο των θρεπτικών συστατικών, ενώ μόνο ένα ποσοστό της τάξεως του 26% κοιτά την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη θρεπτικών συστατικών που αναγράφεται σε ορισμένα προϊόντα.
Είναι, λοιπόν, σημαντικό ο καταναλωτής να μάθει να διαβάζει και να ερμηνεύει τις ετικέτες των τροφίμων, καθώς μόνον έτσι θα μπορεί να κάνει συνειδητές διατροφικές επιλογές με βάση τις ατομικές του ανάγκες.
Η Nestlé, σεβόμενη την ανάγκη του καταναλωτή για έγκυρη, επιστημονική αλλά πάνω απ’ όλα κατανοητή διατροφική πληροφόρηση, έχει προχωρήσει στην ανανέωση των συσκευασιών στα προϊόντα της εφαρμόζοντας το σύστημα του διατροφικού οδηγού και την αναγραφή της Προσλαμβανόμενης Ποσότητας Αναφοράς (ΠΠΑ) ή αλλιώς GDAs.
Τι είναι η ΠΠΑ;
H Προσλαμβανόμενη Ποσότητα Αναφοράς (ΠΠΑ) αποτελεί ένα νέο σχήμα διατροφικής επισήμανσης, που απεικονίζεται τόσο στην μπροστινή όσο και στην πίσω όψη της συσκευασίας.
- Μας δείχνει το ποσοστό ενέργειας και θρεπτικών συστατικών (λιπαρών, κορεσμένων λιπαρών, υδατανθράκων, σακχάρων, πρωτεΐνης, φυτικών ινών και αλατιού) που καλύπτουμε μέσα στη μέρα εάν καταναλώσουμε αυτό το τρόφιμο στη μερίδα που αναφέρεται.
- Η Προσλαμβανόμενη Ποσότητα Αναφοράς αναφέρεται στις ανάγκες ενός μέσου ενήλικα που χρειάζεται καθημερινά περίπου 8400kJ / 2000kcal. Επειδή οι άνθρωποι έχουν διαφορετικές ανάγκες σύμφωνα με το φύλο, την ηλικία, τη σωματική διάπλαση και τη φυσική δραστηριότητα, η ΠΠΑ δεν είναι ο ακριβής στόχος όλων, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένα ενδεικτικό σημείο αναφοράς που διευκολύνει τον καταναλωτή να γνωρίζει τι κατανάλωσε.