Sort by
Sort by

Όμιλος Nestlé: Αποτελέσματα έτους 2017

Back to Press releases
Αθήνα

2,4% οργανική ανάπτυξη με 1,6% πραγματική εσωτερική ανάπτυξη (RIG) και τιμολόγηση στο 0,8%
Οι συνολικές αναφερόμενες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,4% σε 89,8 δις ελβετικά φράγκα (2016: 89,5 δις ελβετικά φράγκα). Οι καθαρές εκποιήσεις είχαν αρνητική επίπτωση κατά 1,9% (κυρίως λόγω της δημιουργίας της κοινοπραξίας της Froneri)
Τα underlying περιθώρια λειτουργικού κέρδους ξεπέρασαν τις προσδοκίες, με αύξηση κατά 50 μονάδες βάσης σε σταθερά νομίσματα και 40 μονάδες βάσης σε αναφερόμενη βάση σε 16,4%
Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους μειώθηκαν κατά 60 μονάδες βάσης σε αναφερόμενη βάση σε 14,7%, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις μας τον Οκτώβριο του 2017. Αυτό περιλαμβάνει μια αύξηση 900 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων που οφείλεται κυρίως σε αναδιοργάνωση και σχετικά κόστη, φτάνοντας το 1,5 δις ελβετικά φράγκα.
Τα underlying κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 4,7% σε σταθερά νομίσματα και κατά 4,6% σε 3,55 ελβετικά φράγκα σε αναφερόμενη βάση.
Αύξηση προτεινόμενου μερίσματος κατά 5 centimes (2,2%) σε 2,35 ελβετικά φράγκα ανά μετοχή
Η Nestlé ανακοινώνει τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου σχετικά με την επιχείρηση της Gerber Life Insurance και της επένδυσης L’Oréal
Πρόβλεψη για το 2018: οργανική ανάπτυξη πωλήσεων ανάμεσα στο 2% και το 4%, βελτίωση στα underlying περιθώρια λειτουργικού κέρδους σύμφωνα με τον στόχο μας για το 2020. Τα κόστη αναδιοργάνωσης αναμένονται γύρω στα 700 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα. Τα underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και αποδοτικότητα κεφαλαίου αναμένονται να αυξηθούν.

Σχετικά με τα αποτελέσματα έτους, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé, Mark Schneider, δήλωσε:«Η οργανική ανάπτυξη πωλήσεών μας για το 2017 ήταν μέσα στο καθοδηγούμενο εύρος αλλά κάτω από τις προσδοκίες μας, κυρίως λόγω της ασθενούς ανάπτυξης πωλήσεων κατά το τέλος του έτους. Η ανάπτυξη πωλήσεων στην Ευρώπη και την Ασία ήταν ενθαρρυντική, ενώ η Βόρειος Αμερική και η Βραζιλία συνέχισαν να αντιμετωπίζουν ένα απαιτητικό περιβάλλον. Οι πρωτοβουλίες μας για τη μείωση του κόστους έφεραν βελτίωση περιθωρίων πάνω από τις προβλέψεις μας για το 2017, παρά τη σημαντική αύξηση στο κόστος πρώτων υλών. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, ολοκληρώσαμε τις προσαρμογές στην αρχική μας γκάμα με πολύ καλά αποτελέσματα. Θα συνεχίσουμε αυτή την ενεργητική προσέγγιση στη διαχείριση της γκάμας μας με πειθαρχία και με απόλυτη συμφωνία με τη στρατηγική μας. Σχετικά με τη βασική μας γκάμα, η επιτάχυνση της ανάπτυξής μας μέσα από την καινοτομία των προϊόντων και την ανανέωση βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητές μας. Η οργανική ανάπτυξη πωλήσεων αναμένεται να βελτιωθεί το 2018 και είμαστε ξεκάθαρα στο σωστό δρόμο για τους στόχους που έχουμε θέσει σχετικά με τη βελτίωση περιθωρίου για το 2020.»


Ζώνη ΕΜΕΝΑ 

Οργανική ανάπτυξη 2,3%: RIG 1,7%, τιμολόγηση 0,6%
Η Δυτική Ευρώπη διατήρησε τη θετική οργανική ανάπτυξη με ισορροπημένη συνεισφορά σε RIG και τιμολόγηση.
Η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη πέτυχαν μεσομονοψήφια οργανική ανάπτυξη, που οδηγήθηκε αποκλειστικά από το RIG.
Η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική είχαν μεσομονοψήφια οργανική ανάπτυξη, όπου τόσο το RIG όσο και η τιμολόγηση ήταν θετικές.
Τα underlying περιθώρια λειτουργικού κέρδους αυξήθηκαν κατά 80 μονάδες βάσης σε 18,1%

Η οργανική ανάπτυξη αυξήθηκε σε 2,3% καθώς η Ζώνη έκλεισε τη χρονιά θετικά, με δύο συνεχόμενα τρίμηνα με 3% πλεόνασμα. Το RIG παρέμεινε σταθερό στο 1,7% και η τιμολόγηση βελτιώθηκε σε 0,6%, λόγω της στροφής σε θετική τιμολόγηση στη Δυτική Ευρώπη. Οι καθαρές εκποιήσεις μείωσαν τις αναφερόμενες πωλήσεις κατά 8,0%, κυρίως αντικατοπτρίζοντας τη μεταφορά της επιχείρησης του παγωτού στην κοινοπραξία της Froneri. Ωστόσο, τα αποτελέσματα του ξένου συναλλάγματος αύξησαν τις αναφερόμενες πωλήσεις κατά 0,6%. Οι πωλήσεις στη Ζώνη ΕΜΕΝΑ μειώθηκαν κατά 5,1% σε 16,5 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα.

Η Ζώνη ΕΜΕΝΑ είχε θετική ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές και κατηγορίες, με τα petcare και τον καφέ να συνεισφέρουν περισσότερο. Η απόδοση των petcare στηρίχθηκε από την πολύ ισχυρή ανάπτυξη στη Ρωσία και τις άλλες αναδυόμενες αγορές. Ο Nescafé είχε καλή ανάπτυξη στη Δυτική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική, σε συνέχεια αυξήσεων τιμών που έγιναν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Οι σοκολάτες, τα μαγειρικά και τα γαλακτοκομικά έφεραν όλα βελτιωμένη ανάπτυξη, που υποστηρίχθηκε από τα επιτυχημένα λανσαρίσματα των προϊόντων. Το Ηνωμένο Βασίλειο επέστρεψε σε σταθερή ανάπτυξη μετά από ένα απαιτητικό ξεκίνημα του έτους, με θετικό RIG και τιμολόγηση.

Τα underlying περιθώρια λειτουργικού κέρδους της Ζώνης αυξήθηκαν κατά 80 μονάδες βάσης, παρά τα υψηλότερα κόστη πρώτων υλών. Η βελτίωση αυτή οδηγήθηκε από τις αυξήσεις τιμών, τη διαχείριση της γκάμας, τη λειτουργική αποδοτικότητα και τις εξοικονομήσεις κόστους που προέκυψαν από αναδιοργάνωση.

Για τα συνολικά αποτελέσματα, μπορείτε να επισκεφθείτε το www.nestle.com