Όμιλος Nestlé – Αποτελέσματα εξαμήνου 2014

To Press Releases listΑθήνα,Αυγ 7, 2014

Οργανική ανάπτυξη 4,7% μέσα σε ένα ευμετάβλητο εμπορικό περιβάλλον
Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους 8 δις ελβετικά φράγκα

• Πωλήσεις 43 δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 4,7%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,9%
• Το ισχυρό ελβετικό φράγκο επηρεάζει τις πωλήσεις κατά -8,8%
• Κέρδος από λειτουργικές δραστηριότητες 15,0% (-10 μονάδες βάσης), +30 μονάδες βάσης σε σταθερά νομίσματα
• Αύξηση σε underlying κέρδη ανά μετοχή κατά 3,6% σε σταθερά νομίσματα
• Ανακοίνωση επαναγοράς μετοχών ύψους 8 δις ελβετικά φράγκα
• Επιβεβαίωση της πρόβλεψης για το 2014: οργανική ανάπτυξη γύρω στο 5% και βελτίωση περιθωρίου, underlying κερδών ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και αποδοτικότητα κεφαλαίου

Ο Paul Bulcke, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé, δήλωσε:
«Καταφέραμε να πετύχουμε σταθερή οργανική ανάπτυξη ευρείας βάσης, που προέκυψε από πραγματική εσωτερική ανάπτυξη και τιμολόγηση σε ένα περιβάλλον που εξακολουθεί να είναι αρκετά ευμετάβλητο. Συνεχίσαμε την πορεία ανάπτυξης με καινοτομία, αυξημένη υποστήριξη στις μάρκες μας και έμφαση στην αποδοτικότητα. Η δημιουργία της Nestlé Skin Care σε συνεργασία με την Galderma διεύρυνε τη στρατηγική μας για διατροφή, υγεία και ευεξία, ενισχύοντας την μακροπρόθεσμη στρατηγική μας φιλοδοξία να βελτιώσουμε τις ζωές των ανθρώπων με καινοτομίες που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Σκοπεύουμε να επαναγοράσουμε μετοχές ύψους 8 δις ελβετικά φράγκα σε ένα πρόγραμμα που θα ξεκινήσει αυτή τη χρονιά και θα συνεχίσει μέσα στο 2015, παρέχοντας επιπλέον ανταγωνιστικά οφέλη για τους μετόχους μας. Η επίδοσή μας κατά το πρώτο εξάμηνο μας επιτρέπει να επιβεβαιώσουμε την πρόβλεψη για το σύνολο του έτους, δηλαδή οργανική ανάπτυξη γύρω στο 5% και βελτίωση περιθωρίου, underlying underlying κερδών ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και αποδοτικότητα κεφαλαίου.»

Ζώνη Ευρώπης

Πωλήσεις 7,3% δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 0,6%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,0%, περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες 14,8%, -10 μονάδες βάσης

• Η Ζώνη έφερε θετική οργανική ανάπτυξη, που προέκυψε από την ισχυρή αύξηση σε όγκο μέσα σε ένα αποπληθωριστικό περιβάλλον όπου η καταναλωτική εμπιστοσύνη παραμένει εύθραυστη.

• Η καινοτομία και το premiumisation εξακολούθησαν να ενισχύουν την ανάπτυξη. Το Nescafé Dolce Gusto είχε καλή επίδοση σε όλη τη Ζώνη κερδίζοντας μερίδιο αγοράς. Καλή ανάπτυξη ήρθε επίσης από τις μάρκες Wagner και Buitoni στην κατηγορία της κατεψυγμένης πίτσας και από τον Nescafé Gold στον στιγμιαίο καφέ. Η κατηγορία της σοκολάτας ενισχύθηκε από την περίοδο του Πάσχα, που έπεσε αργότερα μέσα στο έτος, και τα μαγειρικά είχαν δυνατή απόδοση στις σάλτσες, τις σούπες, το χαρτί ψησίματος Maggi Papyrus, τα σνακ και τα νουντλς. Η συνεχής ανάπτυξη στο Petcare ενισχύθηκε από τις μονομερίδες Felix, την Purina ONE και τα σνακ για γάτες.

• Στη Δυτική Ευρώπη, η περιφέρεια της Ιβηρικής χερσονήσου έδειξε σημάδια ανάκαμψης πετυχαίνοντας θετική ανάπτυξη. Καλή απόδοση είχε η Ελβετία, η Ολλανδία και η Αυστρία και βελτίωση παρατηρήθηκε στη Γαλλία, την Ιταλία και τη Γερμανία.

• Η εικόνα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη βελτιώθηκε με την πραγματική εσωτερική ανάπτυξη να επιταχύνεται στην Πολωνία και την Τσεχία. Η Ρωσία συνέχισε να πετυχαίνει καλή ανάπτυξη, ιδιαίτερα στο παγωτό, καθώς και στις μάρκες Nescafé Dolce Gusto και KitKat. Η Ουκρανία αποδείχθηκε ανθεκτική και έφερε ανάπτυξη παρά την πολιτική αναταραχή και τη δύσκολη έναρξη του έτους.

• Το περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες μειώθηκε ελαφρά, γεγονός που οφείλεται σε φθορές που δεν αντισταθμίστηκαν ολοκληρωτικά λόγω μειώσεων στην αναδιάρθρωση και άλλα κόστη.

 
Η Nestlé στην Ελλάδα

• Ολοκληρώνοντας το πρώτο μισό του 2014, συνεχίζουμε την πορεία μας με στόχο τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς μας. Την περίοδο αυτή στο επίκεντρο βρίσκονται οι κατηγορίες εποχικών προϊόντων που διακινούνται ως επί το πλείστον κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής/τουριστικής περιόδου. Παράλληλα συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην ανάπτυξη προϊόντων που απαντούν στις ανάγκες των ελλήνων καταναλωτών, την εξέλιξη εναλλακτικών εμπορικών καναλιών, αλλά και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών μας.

• Σημαντική θέση στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα εξακολουθεί να παίζει η κατηγορία του καφέ. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί η ανανέωση της συσκευασίας και των γραμμών παραγωγής του ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, που αφορά επένδυση ύψους 3,6 εκ. ευρώ στο εργοστάσιο του καφέ που βρίσκεται στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Με την ανανέωση αυτή βελτιώνεται η χρηστικότητα της συσκευασίας (πιο εύκολο άνοιγμα και τοποθέτηση), αλλά και διευκολύνεται η τοποθέτηση στο ράφι των μικρών σημείων πώλησης και κατ’ επέκταση η πρόσβαση από τους καταναλωτές.  Θετική ανάπτυξη είχαμε και στα συστήματα καφέ και ροφημάτων με κάψουλες Nescafé Dolce Gusto και Nespresso.

• Παράλληλα, συνεχίζεται η θετική επίδοση στην κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού (Κορπή). Άνοδο έχουμε και στο κομμάτι των εξαγωγών.

• Σταθερά συνεχίζεται και η υλοποίηση της πρωτοβουλίας Nestlé needs YOUth, που στόχο έχει να προσφέρει 500 ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους κάτω των 30 ετών κατά την τριετία 2014-2016 στην Ελλάδα.

 - Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2014 έχουμε ήδη πραγματοποιήσει 108 προσλήψεις, ενώ 39 νέοι πραγματοποίησαν ή πραγματοποιούν την πρακτική τους άσκηση στην εταιρεία μας. Παράλληλα υποστηρίζουμε τους νέους για το βιογραφικό τους σημείωμα και την επαγγελματική συνέντευξη, έχοντας υλοποιήσει περισσότερες από 20 ομαδικές και ατομικές συναντήσεις από την αρχή του έτους.

 - Σε συνδυασμό με την τουριστική περίοδο αναπτύξαμε την πρωτοβουλία Follow the Sun, στο πλαίσιο της οποίας απασχολούμε 27 νέους εργαζόμενους σε 22 τουριστικές περιοχές με στόχο να ενισχύσουμε την παρουσία μας και να προσφέρουμε ευκαιρίες απασχόλησης σε νέους από όλη την Ελλάδα. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία επισκεφθείτε το σχετικό Δελτίο Τύπου.

 - Alliance for YOUth: Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε πλέον και στον τέταρτο πυλώνα της πρωτοβουλίας, ενεργοποιώντας τους προμηθευτές μας με στόχο τη δημιουργία ακόμη περισσότερων ευκαιριών απασχόλησης για τους νέους στην Ελλάδα. Η «Συμμαχία για τη Νέα Γενιά» (Alliance for YOUth) σκιαγραφείται με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και στόχους, παρέχοντας μια πολλαπλασιαστική ώθηση στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Περισσότερα νέα σε αυτό το κομμάτι θα ανακοινωθούν σύντομα.

Σχετικά με τα αποτελέσματα εξαμήνου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς κ. Παύλος Κιόρτσης δήλωσε:
«Με επιμονή, επαγγελματισμό και σταθερότητα αναδιαμορφώνουμε το παρόν και σχεδιάζουμε το μέλλον. Στόχος μας είναι πάντοτε η διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς μας μέσα σε δύσκολους καιρούς, αξιοποιώντας κάθε ευκαιρία ώστε να εξασφαλίσουμε την παραγωγή, τα προϊόντα, τις μάρκες και πάνω από όλα τους ανθρώπους μας, που αποτελούν το πιο πολύτιμο κομμάτι της επιχειρηματικής μας δραστηριότητας. Επιπλέον, δημιουργούμε σταθερά ευκαιρίες απασχόλησης για τους νέους στην Ελλάδα, ενεργοποιώντας παράλληλα τους συνεργάτες μας ώστε να υιοθετήσουν αντίστοιχες πρακτικές. Γιατί, όταν μιλάμε για το μέλλον των νέων μας, δεν αρκεί να νοιαζόμαστε, πρέπει και να το δείχνουμε στην πράξη.»

Για την αναλυτικότερη έκθεση των αποτελεσμάτων του Ομίλου, επισκεφθείτε το www.nestle.com

Σχετικές ανακοινώσεις
Δυναμικό ξεκίνημα της πρωτοβουλίας της Nestlé για τη νεανική απασχόληση
http://www.nestle.gr/media/pressreleases/youth-strong-start-june-2014
«Follow the Sun» με τη Nestlé!
http://www.nestle.gr/media/pressreleases/follow-the-sun
H Nestlé ξεδιπλώνει το σχήμα «Alliance for YOUth» στην Ευρώπη
http://www.nestle.gr/media/pressreleases/alliance-for-youth