Μικρά μυστικά διατροφής για ένα καλό σωματικό βάρος

Εάν θέλετε να διατηρήσετε ή να πετύχετε ένα υγιές σωματικό βάρος είναι σημαντικό να ακολουθείτε κάποιες απλές καθημερινές συμβουλές για μια ισορροπημένη διατροφή:

  1. Προσπαθήστε να τηρείτε 5 γεύματα μέσα στην ημέρα, 3 κυρίως γεύματα και 2 ενδιάμεσα σνακ. Εάν δεν είναι εφικτό αυτό, προσπαθήστε τουλάχιστον να τηρείτε 3 βασικά γεύματα ημερησίως, ώστε να μένετε χορτάτοι καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
  2. Είναι σημαντικό να τηρείτε πάντα το πρωινό σας! Έχει φανεί πως οι άνθρωποι που έχουν ως σταθερή συνήθεια το πρωινό τους γεύμα τείνουν να έχουν καλό σωματικό βάρος, αλλά και να το διατηρούν με μεγαλύτερη ευκολία. 
  3. Φρούτα και λαχανικά! Είναι σημαντικό να θυμάστε να καταναλώνετε τις 5 μικρομερίδες ημερησίως. Για να το πετύχετε αυτό βάλτε στόχο να καταναλώνετε 2 φρούτα μέσα στη μέρα και να συνοδεύετε τουλάχιστον ένα από τα δύο βασικά γεύματα της ημέρας (μεσημεριανό ή βραδινό) με σαλάτα.
  4. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, γιαούρτι, τυρί) μπορούν επίσης να ενισχύσουν την προσπάθειά σας! Προσπαθήστε να έχετε τουλάχιστον 2 μερίδες γαλακτοκομικών μέσα στο καθημερινό σας διαιτολόγιο.
  5. Να προτιμάτε πάντα την ολική άλεση. Ψωμί, δημητριακά και άλλα τρόφιμα. Εκτός από τον καλό κορεσμό που δημιουργούν και την καλύτερη λειτουργία του εντέρου, περιέχουν πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία και για αυτό το λόγο έχουν πολλές ευεργετικές δράσεις στον ανθρώπινο οργανισμό.
  6. Προτιμήστε το ελαιόλαδο, έναντι οποιουδήποτε άλλου μαγειρικού λίπους. Αποτελεί το βασικό συστατικό της μεσογειακής διατροφής και περιέχει «καλά» λιπαρά οξέα αλλά και αντιοξειδωτικά.
  7. Περιορίστε το αλάτι καθώς μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση και φούσκωμα, όπως επίσης επιβαρύνει και την υγεία. Προσοχή στο κρυμμένο αλάτι που μπορεί να υπάρχει στα επεξεργασμένα τρόφιμα.
  8. Επιδιώξτε τη βέλτιστη ενυδάτωση! Σύμμαχος σας είναι το νερό, αλλά και άλλα ροφήματα όπως ο καφές, τα αφεψήματα, οι χυμοί αλλά και τα ίδια τα φρούτα και τα λαχανικά.
  9. Βάλτε ποικιλία στη διατροφή σας! Δοκιμάστε νέα τρόφιμα, νέες συνταγές και μην επαναλαμβάνετε διαρκώς συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων νομίζοντας πως έτσι κάνετε καλό στο βάρος σας! Στην πραγματικότητα η ποικιλία μαζί με το μέτρο είναι κάτι που βοηθάει στην διατήρηση ενός καλού βάρους.
  10. Μην ξεχνάτε τη φυσική δραστηριότητα! Υπάρχουν διάφορες μορφές άσκησης: περπάτημα, jogging, χορός, κολύμβηση, γυμναστήριο. Βρείτε αυτή που σας ταιριάζει και προσπαθήστε να την εφαρμόζετε  τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, από 30 λεπτά τη φορά.