Sort by
Sort by

Όμιλος Nestlé: Αποτελέσματα εξαμήνου 2018

Back to Press releases
Αθήνα

Συνεχής πρόοδος με το μοντέλο δημιουργίας αξίας της Nestlé και σταθερή πορεία για το έτος, που υποστηρίζεται με υψηλή δυναμική στις ΗΠΑ και την Κίνα, όπως και στις βρεφικές τροφές.
Οργανική ανάπτυξη 2,8%, με 2,5% πραγματική εσωτερική ανάπτυξη (RIG) και τιμολόγηση στο 0,3%
Αύξηση συνόλου πωλήσεων κατά 2,3% σε 43,9 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (6Μ-2017: 42.9 δισεκατομύρια ελβετικά φράγκα). Εξαγορές και εκποιήσεις συμψηφίζονται σε μηδέν. Το συνάλαγμα μείωσε τις πωλήσεις κατά 0,5%.
Τα underlying λειτουργικά περιθώρια κέρδους είναι 16,1%, με αύξηση κατά 20 μονάδες βάσης σε σταθερό νόμισμα και σε αναφερόμενη βάση.
Τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους ήταν στα 14,6%, με μείωση κατά 50 μονάδες βάσης λόγω του υψηλού κόστους αναδιοργάνωσης.
Τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 21,4% σε 1,92 ελβετικά φράγκα σε αναφερόμενη βάση. Τα underlying κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 9,2% σε σταθερό νόμισμα και κατά 10,4% σε 1,86 ελβετικά φράγκα σε αναφερόμενη βάση.
Η ελεύθερη ροή μετρητών αυξήθηκε κατά 52%, από 1,9 δισεκατομύρια ελβετικά φράγκα σε 2,9 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα.
Η καθοδήγηση για το σύνολο του έτους 2018 έχει επιβεβαιωθεί, με την ανάπτυξη των οργανικών πωλήσεων να έχει μειωθεί γύρω στο 3%. Η βελτίωση του underlying λειτουργικού περιθώριου κέρδους βρίσκεται συνάδει με τον στόχο μας για το 2020. Η αναδιοργάνωση κόστους προβλέπεται στα 700 εκατομμύρια ελβετικά φράγκα. Τα underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερό νόμισμα και αποδοτικότητα κεφαλαίου προβλέπονται να αυξηθούν.

Σχετικά με τα αποτελέσματα εξαμήνου, o Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé Mark Schneider δήλωσε: 

«Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου μάς επιβεβαίωσαν ότι οι στρατηγικές μας πρωτοβουλίες και η υλοποίηση των απαιτητικών στόχων μας αποδίδουν ξεκάθαρα. Η Nestlé διατηρεί μια ενθαρρυντική ανάπτυξη και πρόοδο του οργανικού κέρδους που είδαμε στην αρχή του έτους. Συγκεκριμένα, οι αγορές στις ΗΠΑ και στην Κίνα έχουν δείξει σημαντική βελτίωση. Είμαστε επίσης ικανοποιημένοι με την βελτιωμένη οργανική ανάπτυξη που βλέπουμε στην κομβική κατηγορία των βρεφικών τροφών. 

Η ανάπτυξη του περιθωρίου ακολουθεί πλήρως τους στόχους μας για το 2020. Δημιουργούμε αξία επιδιώκοντας την ανάπτυξη και την κερδοφορία με έναν ισορροπημένο τρόπο.  Στην ίδια προσέγγιση, έχουμε επιταχύνει τις προσπάθειές μας στην καινοτομία των προϊόντων μας φέρνοντας έτσι ανάπτυξη για το μέλλον και εισάγοντας σημάντικες προσπάθειες για την μείωση του κόστους, κυρίως στη Ζώνη ΕΜΕΝΑ και στα κεντρικά μας.

Περιμένοντας το δεύτερο μισό του έτους, αναμένουμε επιπλέον βελτίωση στην ανάπτυξη των οργανικών μας εσόδων. Η βελτίωση περιθωρίων αναμένεται να επιταχυνθεί με επιπλέον πλεονεκτήματα από τα προγράμματα αποδοτικότητάς μας και την πιο ευνοϊκή τιμολόγηση αγαθών.»

Ζώνη Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής (ΕΜΕΝΑ)

Οργανική ανάπτυξη 2,5% , πραγματική εσωτερική ανάπτυξη (RIG) 3,1%, τιμολόγηση -0,6%
Η Δυτική Ευρώπη επέστρεψε σε θετική οργανική ανάπτυξη στο δεύτερο τρίμηνο. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη αυξήθηκε, εξισορροπώντας την αρνητική τιμολόγηση.
Η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη πέτυχαν μεσομονοψήφια οργανική ανάπτυξη με ισχυρή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη. Η τιμολόγηση ήταν αρνητική.
Η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική ίχαν μεσομονοψήφια οργανική ανάπτυξη, όπου τόσο η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη όσο και η τιμολόγηση ήταν θετικές.
Τα underlying περιθώρια λειτουργικού κέρδους αυξήθηκαν κατά 70 μονάδες βάσης σε 18,9%.

Η οργανική ανάπτυξη αυξήθηκε σε 2,5%. Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν ισχυρή στα 3,1% ακολουθώντας μια επιτάχυνση στο δεύτερο τρίμηνο, που εξισορρόπησε την αρνητική τιμολόγηση. Οι καθαρές εκποιήσεις μείωσαν τις πωλήσεις κατά 0,2%. Ωστόσο, το διεθνές συνάλλαγμα είχε ένα θετική επίδραση 4,1%. Οι αναφερόμενες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6,4% σε 9,3 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα. 

Η Ζώνη ΕΜΕΝΑ είχε θετική ανάπτυξη στις περισσότερες περιοχές και κατηγορίες. Τα petcare, ο καφές και η βρεφική διατροφή ήταν οι μεγαλύτεροι συντελεστές. Τα petcare διατήρησαν ισχυρή πρόοδο, η οποία βασίστηκε στην επιτυχία των προϊόντων Felix στην Ρωσία. Ο καφές επίσης είχε καλή ανάπτυξη με πιο ισχυρή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, που υποστηρίχθηκε από το επαναλανσάρισμα του Nescafé Gold. Η βρεφική διατροφή και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είχαν καλή απόδοση στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, στην Μέση Ανατολή, αλλά και στην Βόρεια Αφρική. Η σοκολάτα βελτίωσε την ανάπτυξή της, κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Υπήρχαν επίσης νέα λανσαρίσματα προϊόντων όπως το KitKat Ruby και το MilkyBar Wowsomes, μια νέα σοκολάτα με 30% λιγότερη ζάχαρη βασισμένη στην καινοτομία της Nestlé στην κρυσταλλική ζάχαρη. 

Τα underlying λειτουργικά περιθώρια κέρδους της Ζώνης αυξήθηκαν κατά 70 μονάδες βάσης, που είχε υποστηριχθεί από την λειτουργική αποδοτικότητα, την μείωση του διαρθρωτικού κόστους και του μειωμένου κόστους πρώτων υλών. Η ισχυρή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη  οδήγησε ακόμα σε καλύτερη χρήση της χωρητικότητας και σε λειτουργικό πλεονέκτημα.