Sort by
Sort by

Γιορτάζοντας τα 75 χρόνια του brand της Nestlé που εφηύρε τον στιγμιαίο καφέ

Back to Press releases
Αθήνα

Ένα brand της Nestlé που ξεκίνησε ως μια ιδέα η οποία θα έλυνε το πρόβλημα της αξιοποίησης του καφέ που έμεινε απούλητος γιορτάζει την 75η επέτειό του και τη θέση του ως ενός από τα αγαπημένα ροφήματα στον κόσμο.

Σήμερα, καταναλώνονται κάθε δευτερόλεπτο περισσότερες από 5.500 κούπες στιγμιαίου καφέ Nescafé με διαφορετικές παραλλαγές που ανταποκρίνονται στα διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις ανά τον κόσμο.

«Γιορτάζουμε την πλούσια ιστορία και κληρονομιά του Nescafé, του πρώτου στιγμιαίου καφέ στον κόσμο, ο οποίος έχει διατηρήσει το ξεχωριστό άρωμα του καφέ. Κατά τα τελευταία 75 χρόνια, έχει εξελιχθεί από ένα μεταλλικό δοχείο καφέ σε ένα ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και συστημάτων», ανέφερε ο Carsten Fredholm, Επικεφαλής του Τμήματος Στρατηγικής Ροφημάτων της Nestlé.

Και προσέθεσε: «Ο Nescafé είναι παρών σε πάνω από 180 χώρες, και θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε την υπόσχεσή του για μελλοντική ανάπτυξη, καθώς εξακολουθεί να διατηρεί σημαντική θέση στην κατηγορία των ροφημάτων καφέ».

Καινοτομία από την αρχή

Το 1929 ο Louis Dapples, τότε Πρόεδρος της Nestlé, ήρθε αντιμέτωπος με μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόκληση από τον πρώην εργοδότη του, την Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud.

Μετά το Κραχ της Wall Street και την κατάρρευση της τιμής του καφέ, η Τράπεζα είχε μείνει με μεγάλα αποθέματα απούλητου καφέ στις αποθήκες της Βραζιλίας.

Η Nestlé τότε ρωτήθηκε αν αυτό το στοκ θα μπορούσε να μετατραπεί σε «διαλυτό κύβο καφέ»  για να πουληθεί στους καταναλωτές.

Ένας επιστήμονας, ο Dr. Max Morgenthaler, προστέθηκε στο δυναμικό της εταιρείας με στόχο να βοηθήσει τους ερευνητές να βρουν μια λύση.

Έπειτα από 3 χρόνια έρευνας ανακάλυψαν ότι όταν ο café au lait – καφές αναμεμειγμένος με γάλα και ζάχαρη – μετατρεπόταν σε σκόνη, διατηρούσε τη γεύση του για μεγαλύτερο διάστημα.

Αλλά αυτή η σκόνη δεν διαλυόταν εύκολα, ενώ το γάλα και η ζάχαρη προκαλούσαν δυσκολίες στην παραγωγή.

Γεννιέται ο Nescafé

Παρόλα αυτά, ο Dr. Morgenthaler ανακάλυψε ότι η γεύση και το άρωμα του καφέ διατηρούνταν καλύτερα σε γλυκό καφέ με γάλα παρά σε σκέτο. Βρήκε επίσης ότι ο καφές διατηρείτο περισσότερο αφού είχε εκτεθεί σε υψηλή θερμοκρασία και πίεση.

Ο Dr. Morgenthaler συμπέρανε λοιπόν ότι το μυστικό για να διατηρήσει κανείς το άρωμα του καφέ έγκειται στη δημιουργία ενός διαλυτού καφέ με αρκετούς υδατάνθρακες. Αυτό ήταν καινοτόμο και «εναντιωνόταν» στην αρχική πεποίθηση.

Μετά από ένα χρόνο χρησιμοποίησε μια συγκεκριμένη τεχνική για να δημιουργήσει μια σκόνη που το έκανε αυτό, και την παρουσίασε στην Εκτελεστική Επιτροπή της Nestlé και στους τεχνικούς διευθυντές ως δείγματα πόσιμου διαλυτού καφέ.

Δυο χρόνια αργότερα, την 1η Απριλίου του 1938, το προϊόν διαλυτού καφέ, που ονομάστηκε Nescafé, λανσαρίστηκε στην Ελβετία. Η Nestlé έθεσε σε λειτουργία μια μεγάλης κλίμακας γραμμή παραγωγής εκχύλισης καφέ και «στεγνώματος με ψεκασμό» των κόκκων καφέ για να παραγάγει Nescafé στο εργοστάσιό της στην ελβετική πόλη Orbe.

Η μάρκα κυκλοφόρησε στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά από δυο μήνες και στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1939.

Μέχρι τον Απρίλιο του 1940 ο Nescafé ήταν πλέον διαθέσιμος σε 30 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Ο  Nescafé κατά τη διάρκεια του πολέμου

Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου πάνω από τα τρία τέταρτα της παγκόσμιας παραγωγής Nescafé καταναλώνονταν στην Ελβετία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Η διάρκεια ζωής του στο ράφι – μεγαλύτερη από αυτήν του φρέσκου καφέ – βοήθησε στην αύξηση της δημοτικότητάς του και ο όγκος πωλήσεων διπλασιάστηκε.

Ο κύριος όγκος παραγωγής του Nescafé παρεχόταν ως προμήθεια στα αμερικανικά στρατεύματα.

Μέχρι το 1943 τέθηκαν σε λειτουργία δύο εργοστάσια παραγωγής στις ΗΠΑ ώστε να ανταποκριθούν στη ζήτηση.

Σπουδαιότερα ορόσημα

Το 1952 το εργοστάσιο του Nescafé στο St Menet της Γαλλίας δημιούργησε μια ακόμα καινοτομία – ένα προϊόν που δεν χρειαζόταν πρόσθετους υδατάνθρακες.

Κατα τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60 το προϊόν επαναλανσαρίστηκε στην Ευρώπη και την Ιαπωνία σε γυάλινα δοχεία που θα βοηθούσαν στη διατήρηση της φρεσκάδας του καφέ.

Το 1965 η μάρκα αποκάλυψε μια ακόμα καινοτομία – τον στιγμιαίο καφέ Nescafé Gold Blend που έχει υποστεί «ψυχρό στέγνωμα».

Στο πέρασμα των δεκαετιών ο Nescafé προχώρησε παραπέρα τη συνταγή του στιγμιαίου καφέ δημιουργώντας και άλλες παραλλαγές – Nescafé χωρίς καφεΐνη (Decaffeinated), Nescafé Gold EspressoNescafé Frappé, Nescafé Cappuccino και Nescafé Ready-to-Drink.

Τη δεκαετία του ’90 οι ερευνητές ανέπτυξαν μια αποκλειστική τεχνολογία για τη δημιουργία αφρού ώστε να βελτιώσουν την υφή της κρέμας από το γάλα, η οποία χρησιμοποιείται τώρα στον Nescafé Cappuccino.

Η καινοτομία της μηχανής

Η Nestlé ήθελε να πάει ένα βήμα παραπέρα στην καινοτομία και παρουσίασε το 2006 τον Nescafé Dolce Gusto στην Ελβετία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο και ένα χρόνο αργότερα στην Ισπανία.

Η μηχανή «καφετέρια στο σπίτι» μπορεί να παρασκευάσει τόσο ζεστά όσο και κρύα ροφήματα. Οι κάψουλες Nescafé, Nestea, και Nesquik διατίθενται και για τις πέντε ποικιλίες μηχανών, που συμπεριλαμβάνουν τις Melody, Circolo, Piccolo, Fontana και Creativa.

Δυο χρόνια αργότερα το Nescafé Barista, που διατίθεται μόνο στην Ιαπωνία, δημιουργήθηκε ως το μόνο “at-home coffee by the cup” σύστημα της κατηγορίας του που χρησιμοποιεί στιγμιαίο καφέ.

Η Nestlé Professional, ο τομέας της Nestlé που προμηθεύει το χώρο του εκτός σπιτιού food service επίσης αποτελεί μια δυνατή πηγή καινοτομίας για τον Nescafé, προσφέροντας τρεις σειρές λύσεων για ζεστά ροφήματα μεταξύ των οποίων τα Nescafé Alegria, Nescafé Milano και Viaggi by Nescafé.

Τα συστήματα αυτά έχουν εγκατασταθεί σε 400.000 σημεία κατανάλωσης σε όλο τον κόσμο προσφέροντας 175 κούπες καφέ κάθε δευτερόλεπτο.

Η πιο πρόσφατη καινοτομία, η μηχανή Nescafé Milano Lounge, είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να επιτρέπει σε μία ευρεία γκάμα επιχειρήσεων του χώρου του foodservice να ανταγωνιστούν στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία του self- service καφέ «στο χέρι».

Το Nescafé Plan

Σημαντική, όμως, είναι η πρόοδος που έχει κάνει η Nestlé και όσον αφορά στην υπεύθυνη καλλιέργεια, προμήθεια, παραγωγή και κατανάλωση σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Το 2010 η εταιρεία παρουσίασε στην Πόλη του Μεξικό το Nescafé Plan.

Αποτελεί μέρος μιας επένδυσης ύψους 500 εκατομμυρίων ελβετικών φράγκων στα projects του καφέ μέχρι το 2020.

Το σχέδιο συμπεριλαμβάνει ένα σύνολο παγκόσμιων στόχων που προσβλέπουν στο να βοηθήσουν τη Nestlé να βελτιώσει περαιτέρω την εφοδιαστική αλυσίδα του καφέ, συμπεριλαμβάνοντας την αύξηση της αγοράς καφέ απευθείας από τους καλλιεργητές καθώς και την παροχή σε αυτούς προγραμμάτων τεχνικής υποστήριξης.

Στο πλαίσιο του Nescafé Plan η εταιρεία σκοπεύει να αγοράσει μέχρι το 2015 πάνω από 180.000 τόνους καφέ που να έχει παραχθεί με βάση τις αρχές της αειφορίας, από περίπου 170.000 αγρότες.