Sort by
Sort by

Όμιλος Nestlé – Αποτελέσματα έτους 2012

Back to Press releases
Όμιλος Nestle – Αποτελέσματα έτους 2012
  • Πωλήσεις 92,2 δις ελβετικά φράγκα, αύξηση κατά 8,6 δις ελβετικά φράγκα, +10,2%
  • Οργανική ανάπτυξη 5,9%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 3,1%
  • Αύξηση στα λειτουργικά κέρδη ανά 11,8% στα 14 δις ελβετικά φράγκα, περιθώριο 15,2% (20 μονάδες βάσης)
  • Αύξηση στα κέρδη ανά μετοχή κατά 12,2% σε 3,33 ελβετικά φράγκα
  • Η ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες αυξήθηκε κατά 5,6 δις ελβετικά φράγκα σε 15,8 δις ελβετικά φράγκα
  • Πρόβλεψη για το 2013: Οργανική ανάπτυξη από 5% έως 6%, βελτίωση περιθωρίου και συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα.
Ο Paul Bulcke, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestle, δήλωσε:
«Το 2012 εκπληρώσαμε τη δέσμευσή μας για μια καλή, ευρείας βάσης επίδοση που χτίζει πάνω στην επικερδή ανάπτυξη που επιτύχαμε σταθερά τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό έπαιξαν ρόλο όλα μας τα τμήματα, τόσο στις αναπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες αγορές. Το πρόγραμμά μας για Διατροφή, Υγεία και Ευεξία συνέχισε να φέρνει διευρυμένα πλεονεκτήματα για τους καταναλωτές, μεγαλύτερη διαφοροποίηση στις μάρκες στην αγορά και αύξηση αξίας για τους μετόχους. Με δημιουργικότητα και καινοτομία, οι άνθρωποί μας έθεσαν τις βάσεις για μελλοντική ανάπτυξη. Αυξήσαμε την υποστήριξη πίσω από τις μάρκες μας. Ενισχύσαμε το διεθνές δίκτυο Έρευνας και Ανάπτυξης με νέες εγκαταστάσεις στην Ινδία και την Κίνα. Αναπτύξαμε νέες δυνατότητες για την Nestle Health Science και εξαγοράσαμε τη Wyeth Nutrition. Επενδύσαμε υπεύθυνα και βιώσιμα, διευρύνοντας το παραγωγικό μας αποτύπωμα, ενώ ταυτόχρονα συνεχίσαμε να μειώνουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς μας. Παρά τις πολλές προκλήσεις που το 2013 θα φέρει χωρίς αμφιβολία, προσδοκούμε να εκπληρώσουμε το μοντέλο της Nestle για οργανική ανάπτυξη μεταξύ 5% και 6%.»

Ζώνη Ευρώπη

  • Πωλήσεις 15,4 δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 1,8%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 1,1%, 15,7% λειτουργικό περιθώριο κέρδους, +10 μονάδες βάσης
  • Η Ζώνη αναπτύχθηκε τόσο στη Δυτική όσο και στην Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη, αποδεικνύοντας ότι  υπάρχουν ευκαιρίες για ανάπτυξη ακόμη και σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις.
  • Συνεχίσαμε να αναπτυσσόμαστε στη Δυτική Ευρώπη διατηρώντας την πορεία της προηγούμενης χρονιάς. Αυτή η ανάπτυξη, που ενισχύθηκε από μια ισχυρή διαδοχή καινοτομιών σε συνδυασμό με μια προσεκτική προσέγγιση στους πόρους μας, επιτρέπει στη Ζώνη να αυξήσει τόσο την επένδυση στις μάρκες της όσο και το περιθώριο κέρδους. Αυτό θα πρέπει να μας επιτρέπει να διατηρήσουμε την πορεία ανάπτυξης για το 2013. Στην Ελλάδα και την Ισπανία οι συνθήκες στην αγορά υπήρξαν εξαιρετικά δύσκολες, ωστόσο καταφέραμε να πετύχουμε ανάπτυξη. Αναπτυχθήκαμε επίσης καλά στη Μεγάλη Βρετανία, όπου κάναμε σημαντική πρόοδο στα ψηφιακά, μικρά και εκπτωτικά κανάλια. Στη Γαλλία πετύχαμε μερίδιο αγοράς στις περισσότερες κατηγορίες. Σε όλη τη Ζώνη, ο Nescafe Dolce Gusto συνέχισε να βοηθά στην ανάπτυξη και τα Maggi είχαν επίσης καλή επίδοση σε πολλές αγορές. Η επίδοση των προϊόντων για κατοικίδια, που αποτελεί έναν ακόμα άξονα ανάπτυξης, βοηθήθηκε από την κατηγορία premium, κυρίως στα Felix, Gourmet, Proplan και Purina ONE.
  • Στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη ενισχύσαμε την ανταγωνιστική μας θέση στον καφέ και τις τροφές κατοικιδίων ζώων αυξάνοντας τις δυνατότητες σε τοπική παραγωγή και διανομή. Είχαμε συνεχή πορεία βελτίωσης στη Ρωσία, με τον Nescafe, το παγωτό και τη σοκολάτα να συνεισφέρουν σε καλή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη. Άλλα τμήματα περιφέρειας είχαν επίσης καλή επίδοση.
  • Η ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες της Ζώνης αυξήθηκε κατά 10 μονάδες βάσης, αντικατοπτρίζοντας την αύξηση σε όγκο αλλά και την καλή διαχείριση κόστους, κάτι που πετύχαμε αυξάνοντας ταυτόχρονα την επένδυση στη μάρκα. Αυτή η βελτίωση έχτισε πάνω στη βελτίωση των 230 μονάδων βάσης το 2011.
Η Nestle στην Ελλάδα
  • Παρά το γενικό περιβάλλον κρίσης, τα αποτελέσματα για την Ελλάδα ήταν καλά. Όπως αναφέρεται στα αποτελέσματα του Ομίλου, καταφέραμε να πετύχουμε ανάπτυξη, παρόλο που οι συνθήκες στην αγορά ήταν εξαιρετικά δύσκολες.
  • Αυτό οφείλεται ουσιαστικά στην επιτυχημένη εφαρμογή της βασικής στρατηγικής μας εδώ και πάνω από 100 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα: να φροντίζουμε την ελληνική οικογένεια δημιουργώντας προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες των ελλήνων καταναλωτών.
  • Φέτος δώσαμε έμφαση σε προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτή τιμή, όπως την οικονομική σειρά παγωτών «Με τα ρέστα παγωτό», αλλά και ειδικούς κωδικούς, όπως τη συσκευασία του ελληνικού καφέ Παπαγάλος Λουμίδης 350 γρ. 
  • Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η πολυπροϊοντική προωθητική ενέργεια «Το σπίτι μας κερδίζει», μια ενέργεια που υλοποιούμε για 3η συνεχόμενη χρονιά, διαθέτοντας αγαπημένα προϊόντα για τη Διατροφή, την Υγεία και την Ευεξία της ελληνικής οικογένειας σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή.
  • Διατηρήσαμε το υψηλό ποσοστό εγχώριας παραγωγής, καθώς πάνω από το 60% του κύκλου εργασιών μας προέρχεται από προϊόντα που παράγονται στα 4 εργοστάσιά μας στην Ελλάδα.
  • To 2012 υλοποιήσαμε επενδυτικό σχέδιο ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ και ανανεώσαμε το επενδυτικό μας πλάνο για το 2013.
  • Ωστόσο το βασικότερο στοιχείο για την επίδοσή μας είναι η άνθρωποί μας. Στην Ελλάδα απασχολούμε πάνω από 1000 εργαζομένους, που με τον επαγγελματισμό, τον ενθουσιασμό και την ευαισθησία τους σχεδίασαν και υλοποίησαν τις δράσεις που εξασφάλισαν τη φετινή μας επίδοση και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
  • Σχετικά με τα αποτελέσματα έτους του Ομίλου Nestle για το 2012, ο Laurent Dereux, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestle Ελλάς, δήλωσε:
  • «Όλοι εμείς στη Nestle είμαστε περήφανοι για την επίδοσή μας στην Ελλάδα, ιδιαίτερα μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον κρίσης. Με θετική προσέγγιση αποφασίσαμε να αντιμετωπίσουμε την κρίση ως πρόκληση και ευκαιρία, προσαρμόζοντας τα προϊόντα και τις διαδικασίες μας και δίνοντας την πρωτοβουλία στους ανθρώπους μας να εργαστούν για την ανάπτυξη και το μέλλον της δραστηριότητάς μας στην Ελλάδα.» 

Για την αναλυτικότερη έκθεση των αποτελεσμάτων του Ομίλου, επισκεφθείτε το www.nestle.com