Όμιλος Nestlé – Αποτελέσματα έτους 2013

To Press Releases listΑθήνα,Φεβ 13, 2014

• Πωλήσεις 92,2 δις ελβετικά φράγκα, +2,7%
• Οργανική ανάπτυξη 4,6%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 3,1%
• Αύξηση περιθωρίου στα λειτουργικά κέρδη κατά 20 μονάδες βάσης σε 15,2%, αύξηση κατά 40 μονάδες βάσης σε σταθερά νομίσματα
• Αύξηση στα underlying κέρδη ανά μετοχή 11,0% σε σταθερά νομίσματα
• Ισχυρή ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες στα 15,0 δις ελβετικά φράγκα
• Αύξηση προτεινόμενου μερίσματος σε 2,15 ελβετικά φράγκα ανά μετοχή

Ο Paul Bulcke, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé, δήλωσε:

«Το μακροοικονομικό περιβάλλον του 2013 χαρακτηρίστηκε από ελαφριά ανάπτυξη, ελάχιστη στον ανεπτυγμένο κόσμο και κάτω από τα πρόσφατα επίπεδα στις αναδυόμενες αγορές. Ως απάντηση, αυξήσαμε την υποστήριξη των μαρκών μας, επιταχύναμε τις καινοτομίες και εξασφαλίσαμε τιμολόγηση που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών. Αυτό παρείχε ώθηση στην πραγματική εσωτερική μας ανάπτυξη και σε συνδυασμό με αποτελεσματικότερη διαχείριση και εξοικονόμηση λειτουργικών εξόδων βοήθησε στη βελτίωση περιθωρίου και την ισχυρή ταμειακή ροή. Επιπλέον εντατικοποιήσαμε τη διαχείριση της γκάμας μας, γεγονός που επέφερε κάποιες χρεώσεις το 2013, ωστόσο εξασφάλισε καλύτερες ευκαιρίες για τους ανθρώπους και τους πόρους μας.

Η μακροπρόθεσμη στρατηγική μας κατεύθυνση είναι να είμαστε ο ηγέτης στη διατροφή, την υγεία και την ευεξία. Ενδυναμώσαμε αυτή τη στρατηγική με τη δημιουργία της Nestlé Health Science, και τώρα την επεκτείνουμε στον κλάδο της εξειδικευμένης ιατρικής περιποίησης του δέρματος με την Nestlé Skin Health S.A.

Η περσινή χρονιά ήταν απαιτητική και το 2014 πιθανότατα να φέρει ανάλογες προκλήσεις. Θα συνεχίσουμε με πειθαρχία να αναπτύσσουμε την επίδοσή μας σε συμφωνία με το μοντέλο της Nestlé για επικερδή ανάπτυξη και αποτελεσματική διαχείριση πόρων. Γι’ αυτό το λόγο περιμένω πως η απόδοσή μας για το 2014 θα είναι ανάλογη με την προηγούμενη χρονιά με έμφαση και πάλι στο δεύτερο εξάμηνο, με ανάπτυξη γύρω στο 5% και βελτιώσεις σε περιθώριο, underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και αποδοτικότητα κεφαλαίου.»

Ζώνη Ευρώπη

Πωλήσεις 15,6 δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 0,8%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,2%, περιθώρια λειτουργικού κέρδους 15,0%, -40 μονάδες βάσης

• Η Ζώνη είχε υψηλή επίδοση στην αγορά, με θετική ανάπτυξη σε περιβάλλον μηδενικής ανάπτυξης. Η χαμηλή τιμολόγηση απέδειξε τη δέσμευσή μας να περάσουμε την εξοικονόμηση από τις χαμηλότερες τιμές σε πρώτες ύλες στον ίδιο τον καταναλωτή και να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας προλαμβάνοντας τυχόν πιέσεις για αποπληθωρισμό.
• Οι στρατηγικές μας πλατφόρμες για καινοτομία και premiumisation υποστήριξαν την ανάπτυξή μας με το Nescafé Dolce Gusto και την κατηγορία της σοκολάτας να συνεισφέρουν περισσότερο. Η ανάπτυξη στην κατηγορία του παγωτού στη Ρωσία και τη Γαλλία, καθώς και η μάρκα Mövenpick εξισορρόπησαν την ελαφριά ανάπτυξη στην υπόλοιπη κατηγορία. Στην κατηγορία της κατεψυγμένης πίτσας, οι μάρκες Wagner και Buitoni επιτάχυναν μέσα στη χρονιά. Ο καφές Nescafé Gold έφερε διψήφια ανάπτυξη στη Ρωσία και σε άλλες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης. Το KitKat αξίζει επίσης να αναφερθεί, πάλι στη Ρωσία και την περιφέρεια της Μεγάλης Βρετανίας. Το Nesquik είχε ισχυρή απόδοση σε όλη τη διάρκεια του έτους στις περισσότερες αγορές. Οι τροφές κατοικιδίων ζώων είχαν μια εξαιρετικά καλή χρονιά με διάρκεια σε όλη τη Ζώνη φέρνοντας υψηλή διψήφια ανάπτυξη. Οι μάρκες Felix, Proplan, Purina ONE και Gourmet είχαν τη μεγαλύτερη συνεισφορά.
• Στη Δυτική Ευρώπη, καλύτερη επίδοση είχε η Μεγάλη Βρετανία, η Ελβετία, η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Αυστρία. Τα επίπεδα εμπιστοσύνης των καταναλωτών στη Νότια Ευρώπη εξακολούθησαν να είναι χαμηλά.
• Στις αγορές της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης αξίζει να αναφερθεί η Ρωσία. Η περιφέρεια έφερε συμπαγή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη παρά τις δύσκολες συνθήκες στο οικονομικό περιβάλλον και τον έντονο ανταγωνισμό τιμών.
• Το περιθώριο στα λειτουργικά κέρδη έπεσε κατά 40 μονάδες βάσης σε 15,0%. Το στοιχείο αυτό αντικατοπτρίζει κόστη αναδιοργάνωσης, καθώς και τις αυξανόμενες επενδύσεις πίσω από τις στρατηγικές πλατφόρμες ανάπτυξης.

Η Nestlé στην Ελλάδα

• Το 2013 ήταν μια απαιτητική χρονιά για τη Nestlé στην Ελλάδα. Ωστόσο καταφέραμε να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα μας με καλύτερη διαχείριση και έμφαση στα προϊόντα και στις μάρκες μας. Παράλληλα φροντίζουμε να απαντούμε στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών μας, αναπτύσσοντας προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτή τιμή.
•  Όπως είναι αναμενόμενο, κάποιες κατηγορίες είχαν καλύτερη οικονομική επίδοση σε σχέση με άλλες. Για παράδειγμα, η κατηγορία του καφέ (Nescafé, Λουμίδης Παπαγάλος, Buondi, Nescafé Dolce Gusto και Nespresso), που περιλαμβάνει μερικά από τα πιο προσιτά ροφήματα, καθώς και τα δημοφιλή συστήματα καφέ και ροφημάτων με κάψουλες, συνέχισε να αναπτύσσεται. Σημαντική άνοδο σημείωσε και η κατηγορία του εμφιαλωμένου νερού (Κορπή). Στην κατηγορία της σοκολάτας, τα νέα λανσαρίσματα έφεραν ανάπτυξη, ενώ η γκάμα των μαγειρικών προϊόντων (Maggi) είχε θετικά αποτελέσματα.
•  Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε και στην τοπική παραγωγή των εργοστασίων μας. Η Nestlé λειτουργεί 4 εργοστάσια στην Ελλάδα από τα οποία προέρχεται το 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών της Nestlé Ελλάς. Τα τρία τελευταία χρόνια πραγματοποιήσαμε επενδύσεις που ξεπέρασαν τα 30 εκατομμύρια ευρώ. Το επενδυτικό μας πλάνο για το 2014 περιλαμβάνει μια σειρά από σημαντικές επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη.
• Σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξή μας είναι οι άνθρωποί μας. Στην Ελλάδα απασχολούμε περισσότερους από 1000 μόνιμους εργαζόμενους, αριθμός που μάλιστα αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια.
• Στο κομμάτι της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες για τη Δημιουργία Αμοιβαίου Οφέλους για την εταιρεία και την κοινωνία. Τον Νοέμβριο του 2013 ανακοινώσαμε στην Αθήνα την πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία Nestlé needs YOUth, η οποία περιλαμβάνει και τη δημιουργία 500 ευκαιριών απασχόλησης στην Ελλάδα για νέους κάτω των 30 μέχρι το τέλος του 2016. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιείται ήδη σταθερά και θα πραγματοποιούμε τακτικές ενημερώσεις για την πρόοδό μας.
• Ως εταιρεία Διατροφής, Υγείας και Ευεξίας ενδιαφερόμαστε ενεργά για τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών. Το πρόγραμμα Nestlé Παιδιά Όλο Υγεία έχει αγγίξει μέχρι σήμερα περισσότερους από 100.000 μαθητές στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο εξετάζουμε τις συνέπειες της κρίσης στη διατροφικές συνήθειες και τη φυσική δραστηριότητα των παιδιών. Τα αποτελέσματα της νέας αυτής φάσης του προγράμματος θα ανακοινωθούν μέσα στο 2014.

Σχετικά με τα αποτελέσματα του Ομίλου Nestlé για το 2013, ο Παύλος Κιόρτσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, δήλωσε: «Οι στοχευμένες δράσεις μας, η έμφαση στις αγαπημένες μάρκες των Ελλήνων, η συνεργασία με τους πελάτες μας και ο επαγγελματισμός των ανθρώπων μας βοήθησαν την εταιρεία μας να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της για το 2013. Συνεχίζουμε να επενδύουμε στις δραστηριότητές μας στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας ενεργά ότι νοιαζόμαστε τόσο για τις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας, όσο και για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως η ανεργία των νέων και η σωστή διατροφή των παιδιών μας.»

Για την αναλυτικότερη έκθεση των αποτελεσμάτων του Ομίλου, επισκεφθείτε το www.nestle.com