Sort by
Sort by

Ο Henri Nestlé κλείνει τα 200!

Back to Press releases
Αθήνα

Η Nestlé γιορτάζει την επέτειο των 200 χρόνων από τη γέννηση του Henri Nestlé, του ανθρώπου που ίδρυσε μια μικρή επιχείρηση βρεφικών τροφών, που με τη συγχώνευσή της με την Anglo-Swiss Condensed Milk Co το 1905 αναπτύχθηκε στη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ροφημάτων παγκοσμίως.

Ο ελβετός φαρμακοποιός που γεννήθηκε πριν από 2 ολόκληρους αιώνες διέθετε ανεπτυγμένη την ικανότητα για επιστημονική καινοτομία, αλλά και ένα ένστικτο για marketing και διεθνείς φιλοδοξίες, χαρακτηριστικά που εξακολουθούν να διαμορφώνουν και να καθοδηγούν την εταιρεία και στις μέρες μας.

«Δύο αιώνες μετά τη γέννηση του ιδρυτή της, οι δραστηριότητες της Nestlé εξακολουθούν να επιδεικνύουν αξιοσημείωτη μακροβιότητα», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Paul Bulcke.

«Παρόλο που η Nestlé έχει πολλαπλασιάσει κατά πολύ τον αριθμό των προϊόντων και των αγορών της, το πάθος για ποιότητα και αξιοποίηση της πλέον πρόσφατης επιστημονικής έρευνας με στόχο τη βελτίωση της διατροφικής αξίας των προϊόντων της παραμένει αναλλοίωτο», πρόσθεσε ο κύριος Bulcke.

Με καταγωγή από τη Φρανκφούρτη, ο Henri Nestlé εκπαιδεύτηκε ως βοηθός φαρμακοποιού προτού μετακομίσει στην ελβετική πόλη του Vevey, στις βορειοανατολικές όχθες της λίμνης της Γενεύης, με σκοπό να βελτιώσει την επιστημονική του γνώση.

Πράγματι, ξεκίνησε την επιχείρηση βρεφικών τροφών το 1867 στο Vevey, την πόλη όπου η εταιρεία διατηρεί τα κεντρικά της γραφεία μέχρι σήμερα.

Πειραματικός και καινοτόμος

Το επιχειρηματικό χάρισμα του κυρίου Nestlé βγήκε στην επιφάνεια όταν αγόρασε μια έκταση με διάφορα κτίσματα, μεταξύ των οποίων ένας μύλος, ένα αποστακτήριο και μια αποθήκη. Σε αυτούς τους χώρους εξάσκησε τις γνώσεις του στη χημεία με περισσότερη ή λιγότερη επιτυχία, καθώς δοκίμαζε τη δημιουργία διαφορετικών προϊόντων, από λεμονάδα και ξύδι μέχρι μπογιά και λίπασμα.

Τα υψηλά επίπεδα βρεφικής θνησιμότητας ήταν ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα για την εποχή. Υπήρχαν κάποιες βρεφικές τροφές, ωστόσο ήταν εξαιρετικά περίπλοκες και χρονοβόρες στην παρασκευή τους, ενώ συνήθως η γεύση τους δεν άρεσε στα μωρά. Το γάλα είχε δυσκολίες στη συντήρησή του και μερικές φορές ήταν νοθευμένο.

Ο Henri Nestlé είχε την πεποίθηση ότι τα βασικά συστατικά που χρειάζονται τα βρέφη είναι γάλα καλής ποιότητας, σιτάλευρο και ζάχαρη. Επίσης θεωρούσε σημαντική την επεξεργασία του αμύλου και των οξέων των δημητριακών, ώστε να γίνουν πιο εύπεπτα για τα βρέφη.

Η γέννηση της Farine Lactée

Έτσι ο Henri Nestlé χρησιμοποίησε υψηλής ποιότητας ελβετικό γάλα για να παρασκευάσει ένα σκληρό μπισκότο από συμπυκνωμένο γάλα και αλεύρι, το οποίο στη συνέχεια άλεσε και ανάμειξε με γάλα προτού το αφυδατώσει για να δημιουργήσει το τελικό προϊόν. «Πρόκειται για ανακάλυψη τεράστιας αξίας με σπουδαίο μέλλον», σχολίασε με ενθουσιασμό για το προϊόν του, το οποίο ονόμασε Farine Lactée.

Η Farine Lactée ξεκίνησε να πωλείται το 1867. Μια ελαφρά αραιωμένη εκδοχή του προϊόντος δόθηκε σε ένα βρέφος στην περιοχή, που είχε γεννηθεί πρόωρα και οι γιατροί δεν προέβλεπαν να επιζήσει. Το μωρό όμως επέζησε χάρη σε αυτό το «θαυματουργό προϊόν», τα νέα διαδόθηκαν και η ζήτηση για το βρεφικό δημητριακό του Nestlé αυξήθηκε κατακόρυφα.

Σε συνεργασία με επιστήμονες και γιατρούς, ο Henri αξιοποίησε τις καλύτερες γνώσεις της εποχής και τις μετέτρεψε σε ένα επιτυχημένο και εύκολο στην παρασκευή του προϊόν. Ήταν η πιο πλήρης τροφή για την εποχή – ετοιμαζόταν με ευκολία, άρεσε στα μωρά και διέθετε ισχυρή επιστημονική βάση. Επιπλέον μπορούσε να έχει και άλλες εφαρμογές. Ενισχυμένη με σίδηρο και άλλα συστατικά, η Farine Lactée μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και θεραπευτικά για διατροφικά προβλήματα ενηλίκων, όπως η αναιμία.

Αυθεντία και στο marketing

Εφαρμόζοντας πρωτοποριακές τεχνικές marketing, o Nestlé προσάρμοσε το οικογενειακό του οικόσημο για να δημιουργήσει ένα εταιρικό σύμβολο που απεικονίζει μια οικογένεια πτηνών μέσα σε φωλιά. Αναγνωρίζοντας τη σημασία και τη δύναμη της εικόνας, καθώς και το συσχετισμό με το όνομά του, o Nestlé αντιστάθηκε στις όποιες απόπειρες προσαρμογής και έτσι το εταιρικό λογότυπο διατηρείται μέχρι σήμερα.

Από το φθινόπωρο του 1867 μέχρι τον Μάρτιο του 1875, όταν ο Henri πούλησε την εταιρεία του, οι ετήσιες πωλήσεις του αυξήθηκαν από 8.600 κουτιά βρεφικού δημητριακού σε πάνω από ένα εκατομμύριο. Το 1874 το προϊόν κυκλοφορούσε ήδη σε 18 χώρες, μεταξύ των οποίων η Αυστραλία, η Βραζιλία και η Ρωσία, με παρουσία και στις 5 ηπείρους.

Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο παίζει η Farine Lactée και για την ιστορία της Nestlé στην Ελλάδα. Το «Γαλακτούχον Άλευρον Nestlé», εκτός από ιδρυτικό προϊόν παγκοσμίως, είναι και το πρώτο προϊόν της εταιρείας που κυκλοφορεί στην Ελλάδα ήδη από τα τέλη του 18ου αιώνα, όπως αποδεικνύεται από καταχωρήσεις στις εφημερίδες της εποχής.

Ο Henri Nestlé πέθανε στις 7 Ιουλίου του 1890 παραμένοντας στη μνήμη ως ένας νέος επιχειρηματίας που χρησιμοποίησε τις επιστημονικές τους γνώσεις για να καλύψει τις κοινωνικές ανάγκες. Η επιμονή και η αφοσίωσή του δημιούργησαν μια εταιρεία που, όπως και ο ιδρυτής της, εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα για να βελτιώσει τη διατροφική αξία των προϊόντων της.

Ο βοηθός φαρμακοποιού από το Vevey που ίδρυσε την εταιρεία αυτή πιθανότατα να μην μπορούσε να φανταστεί το μέγεθος και το εύρος που θα αποκτούσε στο μέλλον. Ωστόσο οι στόχοι της Nestlé σήμερα, να αποτελεί την κορυφαία εταιρεία διατροφής, υγείας και ευεξίας, εξακολουθούν να πηγάζουν από τις αρχικές προθέσεις του ιδρυτή της πριν από 150 χρόνια.

Σχετικοί σύνδεσμοι:

Η ιστορία της Nestlé
http://www.nestle.com/aboutus/history

Η ιστορία της Nestlé στην Ελλάδα
http://www.nestle.gr/aboutus

Η εξέλιξη του λογοτύπου της Nestlé
http://www.nestle.com/aboutus/history/logo-evolution

Παλιές εικόνες, αφίσες και καταχωρήσεις της Nestlé
https://www.flickr.com/photos/nestle/collections/72157640622590714/