Αποτελέσματα Ομίλου Nestlé 2016

To Press Releases listΑθήνα,Φεβ 16, 2017

Οργανική ανάπτυξη  3,2%, συνεχιζόμενη ισχυρή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,4%
Πωλήσεις 89,5 δις ελβετικά φράγκα, επίδραση ξένου συναλλάγματος -1,6%
Αύξηση περιθωρίων λειτουργικού κέρδους κατά 30 μονάδες βάσης σε σταθερά νομίσματα
Underlying κέρδη ανά μετοχή 3,40 ελβετικά φράγκα, αύξηση 3,4% σε σταθερά νομίσματα
Σημαντική μείωση του μέσου κεφαλαίου κίνησης από 4,7% σε 2,8% των πωλήσεων
Προτεινόμενη αύξηση μερίσματος 2,30 ελβετικά φράγκα ανά μετοχή
Πρόβλεψη για το 2017: Οργανική ανάπτυξη από 2% έως 4%, σταθερό περιθώριο λειτουργικού κέρδους σε σταθερά νομίσματα ως αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης σε κόστος αναδιάρθρωσης με στόχο κερδοφορία για το μέλλον, πρόβλεψη για αύξηση των underlying κερδών ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Nestlé, Mark Schneider, δήλωσε σχετικά: «Η οργανική μας ανάπτυξη για το 2016 ήταν υψηλή σε επίπεδο βιομηχανίας, αλλά χαμηλή για τις δικές μας προσδοκίες. Είδαμε σταθερή βελτίωση στο περιθώριο κέρδους εκμετάλλευσης και η ταμειακή ροή μας αυξήθηκε σημαντικά. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, το Διοικητικό μας Συμβούλιο βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να προτείνει την 22η συνεχόμενη αύξηση μερίσματος, υπογραμμίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη δέσμευσή μας στη συνέχεια.
Για το 2017 προσδοκούμε οργανική ανάπτυξη από 2% έως 4%. Με στόχο να αναπτύξουμε την κερδοφορία μας για το μέλλον, σκοπεύουμε να αυξήσουμε σημαντικά το κόστος αναδιάρθρωσης για το 2017. Ως αποτέλεσμα, το περιθώριο κέρδους εκμετάλλευσης σε σταθερά νομίσματα αναμένεται σταθερό, ενώ τα underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα προβλέπεται να αυξηθούν.
Η Nestlé συνεχίζει να επενδύει στη μελλοντική ανάπτυξη και τη λειτουργική αποδοτικότητα, στοχεύοντας σε μεσομονοψήφια οργανική ανάπτυξη και σημαντική εξοικονόμηση λειτουργικών κερδών μέχρι το 2020.»


Ζώνη ΕΜΕΝΑ
Πωλήσεις 16,2 δις ελβετικά φράγκα, οργανική ανάπτυξη 2,0%, πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,7%, περιθώριο κέρδους εκμετάλλευσης 16,7%, +100 μονάδες βάσης
Η Ζώνη έφερε ισχυρή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, επιταχύνοντας για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά και κερδίζοντας σε μερίδιο αγοράς, δείχνοντας την ικανότητα για καινοτομία.
Στη Δυτική Ευρώπη η θετική οργανική ανάπτυξη οφείλεται στην ισχυρή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη. Η τιμολόγηση ήταν αρνητική και επηρεάστηκε από το κόστος των εμπορευμάτων που διατηρήθηκε χαμηλό, την εμπορική πίεση και τον ισχυρό ανταγωνισμό:
- Τα Petcare, ο Nescafé και η πίτσα συνέχισαν να αποτελούν τις βασικές πηγές ανάπτυξης στις περισσότερες αγορές.
- Στη Γερμανία και τη Γαλλία είχαμε σταθερή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, ενώ υπήρξε καλή οργανική και πραγματική εσωτερική ανάπτυξη στη Νότια Ευρώπη. Από την άλλη πλευρά ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική χρονιά για το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς υπήρξε πτώση τόσο στον όγκο όσο και στην τιμολόγηση.
Η Κεντρική και η Ανατολική Ευρώπη συνέχισαν να φέρνουν ισχυρή οργανική ανάπτυξη βασιζόμενες στην καλή πραγματική εσωτερική ανάπτυξη και τη θετική τιμολόγηση:
- Στη Ρωσία πετύχαμε διψήφια οργανική ανάπτυξη με θετική πραγματική εσωτερική ανάπτυξη. Αυτό περιλαμβάνει ισχυρή ανάπτυξη στον στιγμιαίο καφέ Nescafé, και κυρίως στο προϊόν Barista. Η Ρωσία ήταν η αγορά με την υψηλότερη ανάπτυξη στο petcare παγκοσμίως, με πρωτεργάτη τις γατοτροφές Felix.
- Ο πληθωρισμός στη Ρωσία και την Ουκρανία έφερε θετική τιμολόγηση στην περιφέρεια, ενώ όλες οι υπόλοιπες αγορές βίωσαν αποπληθωριστική τιμολόγηση.
Οι επιχειρήσεις μας παρέμειναν ανθεκτικές στη Μέση Ανατολή και τη Βόρειο Αφρική με θετική οργανική ανάπτυξη, αλλά το ασταθές περιβάλλον και οι αποπληθωριστικές πιέσεις καθυστέρησαν την πρόοδο:
- Τα γεγονότα στο Ιράκ, την Υεμένη, τη Λιβύη και τη Συρία συνέχισαν να επηρεάζουν τις επιχειρήσεις μας. Επίσης σημειώθηκαν αποπληθωριστικές πιέσεις για τα γαλακτοκομικά στην περιοχή.
- Στην Τουρκία ο Nescafé και οι σοκολάτες έφεραν διψήφια ανάπτυξη. Η αγορά της Βορείου Αφρικής επίσης πήγε καλά.

Λίγα λόγια για την Ελλάδα
- Το 2016 ήταν μια καλή χρονιά για την Nestlé Ελλάς, καθώς είχαμε θετικά αποτελέσματα στις περισσότερες από τις κατηγορίες μας, αποδεικνύοντας ότι με στοχευμένες ενέργειες, εξοικονόμηση πόρων και επανεπένδυση στις σωστές περιοχές, αλλά και με την άριστη συνεργασία των ομάδων μας, τον προμηθευτών και των πελατών μας, υπάρχουν δυνατότητες για πρόοδο και μέσα σε ένα περιβάλλον κρίσης. Οι αγαπημένες μάρκες που εντάσσονται στην καθημερινότητα των ελλήνων καταναλωτών για περισσότερα από 100 χρόνια, η δυνατή και ουσιαστική επικοινωνία με έμφαση στα ψηφιακά μέσα, αλλά και το έντονο πλάνο προσφορών σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς πιστεύουμε ότι μας έφεραν πιο κοντά στο στόχο μας, που είναι να δημιουργούμε προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες των καταναλωτών μας, αλλά και να ενισχύουμε την ποιότητα ζωής τους συνεισφέροντας σε ένα πιο υγιές μέλλον.
- To 2016 υπήρξε ένα ορόσημο, καθώς γιορτάσαμε τα 150 χρόνια του Ομίλου, αλλά και αφορμή για νέους στόχους και ανανέωση της μακροχρόνιας παρουσίας και σχέσης μας με την Ελλάδα.
- Σε αυτό το πλαίσιο, ξεκινήσαμε την υλοποίηση μιας μεγάλης επένδυσης ύψους 8,5 εκ ευρώ στο εργοστάσιο καφέ της εταιρείας στα Οινόφυτα, που θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2017.
- Επιπλέον, ανακοινώσαμε την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου τριετούς κύκλου της πρωτοβουλίας Nestlé needs YOUth, υπερκαλύπτοντας σημαντικά τον στόχο των 500 ευκαιριών απασχόλησης για νέους στην Ελλάδα, που τελικά έφτασε τους 571 νέους. Παράλληλα, ανανεώσαμε τη δέσμευση συνεχίζοντας με ακόμη 450 ευκαιρίες απασχόλησης μέχρι το 2020.
- Στα σημαντικά γεγονότα της χρονιάς πρέπει να αναφερθεί και η μετάβαση της δραστηριότητας του παγωτού στην εταιρεία Froneri Ελλάς Παγωτό A.E.

Δήλωση κου Παύλου Κιόρτση, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου Nestlé Ελλάς: «Σε μία ακόμη απαιτητική χρονιά, καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε με επιτυχία διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά μας και ανανεώνοντας τη δέσμευσή μας να επενδύουμε στην Ελλάδα, τόσο σε επιχειρηματικό επίπεδο, αλλά και με τις κοινωνικές μας δράσεις. Σε έναν κόσμο που εξελίσσεται προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας και τη δομή μας και παραμένουμε σταθεροί στις αξίες και τις δεσμεύσεις μας, δείχνοντας στην πράξη ότι νοιαζόμαστε μέσα από τους ανθρώπους μας, τα προϊόντας μας, τα εργοστάσιά μας, τις κοινότητες όπου ζούμε και εργαζόμαστε.»

Μπορείτε να διαβάσετε το απολογιστικό Δελτίο Τύπου των δράσεών μας για το 2016 εδώ