«Καλή Διατροφή, Καλύτερη Ζωή»: Γιορτάζουμε τα 150 χρόνια της Nestlé

To Press Releases list

Αθήνα

,
Ιαν 7, 2016

Βρισκόμαστε στο 1867 στην Ελβετία και ένα βρέφος που έχει γεννηθεί πρόωρα δεν μπορεί να θηλάσει, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό σε μια εποχή που πολλά βρέφη πεθαίνουν από κακή διατροφή λόγω έλλειψης αποτελεσματικών εναλλακτικών στο μητρικό γάλα. Ο ελβετός φαρμακοποιός Henri Nestlé ενημερώνεται για το περιστατικό και δίνει στο βρέφος τη νέα του δημιουργία, τη βρεφική τροφή «farine lactée». Το προϊόν γίνεται δεκτό από τον οργανισμό του νεαρού αγοριού, που τελικά επιζεί.



Η φήμη της επιτυχίας αυτής του Nestlé κυκλοφορεί γρήγορα και με αποφασιστικότητα, αφοσίωση και ένα πνεύμα πρωτοπορίας χτίζει μια ακμαία επιχείρηση. Η σπουδαία αυτή καινοτομία είναι το μοντέλο που θα καθορίσει τα προϊόντα που θα ακολουθήσουν στα 150 επόμενα χρόνια της Nestlé, επιδεικνύοντας την ικανότητα της εταιρείας να απαντά στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών.

Σήμερα καταναλώνονται περισσότερες από ένα εκατομμύριο μερίδες προϊόντων Nestlé καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία έχει παρουσία σε 197 χώρες και απασχολεί περίπου 340.000 ανθρώπους, μια μεγάλη πρόοδος από τη μικρή επιχείρηση που ίδρυσε ο Henri Nestlé στο Vevey της Ελβετίας. Ωστόσο η εταιρεία ακολουθεί ακόμη τις αρχές του ιδρυτή της, υιοθετεί το λογότυπο της «φωλιάς» και διατηρεί τα κεντρικά γραφεία του ομίλου στην ίδια πόλη. 

Ανάπτυξη στη βιομηχανική εποχή

Η ιστορία της Nestlé ξεκινά πραγματικά το 1866, όταν η Αγγλο-ελβετική Εταιρεία Συμπυκνωμένου Γάλακτος (Anglo-Swiss Condensed Milk Company) λάνσαρε το πρώτο συμπυκνωμένο γάλα στην Ευρώπη, ή με άλλα λόγια ένα άλλο σημαντικό προϊόν σε μια εποχή πριν το ψυγείο, όταν το φρέσκο γάλα μπορούσε να χαλάσει πολύ εύκολα κατά τη μεταφορά. Το 1905, η Anglo Swiss συγχωνεύθηκε με την Nestlé για να δημιουργήσει την εταιρεία Nestlé & Anglo-Swiss Milk Company, που μετονομάστηκε απλά Nestlé το 1977.

Η αρχική επιτυχία της εταιρείας οφείλεται στην επένδυση που έκανε σε προϊόντα με επιστημονική βάση καθώς και σύγχρονα εργοστάσια για την καλύτερη παραγωγή τους. Οι σιδηρόδρομοι και τα ατμόπλοια έδωσαν στην Nestlé & Anglo-Swiss πρόσβαση σε νέες αστικές αγορές παγκοσμίως και η εταιρεία σύντομα έκανε έξυπνη χρήση της νέων μέσω διαφήμισης – εφημερίδες, περιοδικά, αφίσες – για να ενημερώσει το κοινό για τα πλεονεκτήματα των προϊόντων της: διατροφή, ποιότητα, ασφάλεια, προσιτή τιμή και υπέροχη γεύση.  



Αυτό ήταν η βάση της επιτυχίας, η οποία ισχύει εξίσου σήμερα, με κάποιες απαραίτητες αναβαθμίσεις. Ένα άλλο πλεονέκτημα των προϊόντων Nestlé είναι η ευκολία, κάτι που έγινε ακόμη πιο σημαντικό μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν περισσότερες γυναίκες μπήκαν στην αγορά εργασίας και οι άνθρωποι είχαν ανάγκη που φαγητά που ετοιμάζονταν εύκολα και γρήγορα. 

Από το 1938 ο κόσμος «ξεκινούσε την ημέρα του με έναν Nescafé», τον πρώτο στιγμιαίο καφέ παγκοσμίως με την υπέροχη γεύση, απλά προσθέτοντας ζεστό νερό. Το 1948 μπορούσαν πλέον να απολαμβάνουν το Nesquik, τη σκόνη με βάση το κακάο που διαλύεται εύκολα σε κρύο γάλα. Και το 1957, τελείωναν την ημέρα τους με τα έτοιμα γεύματα ζυμαρικών Maggi σε βαζάκι, που ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένα. 

Ελαφρύνοντας το φορτίο στην κουζίνα

Οι κονσέρβες δεν ήταν νέα εφεύρεση, αλλά τα θρεπτικά γεύματα σε κονσέρβα, κι αυτό σύντομα έγινε ένα κομμάτι μεγάλης ανάπτυξης για την Nestlé. Αυτές οι τροφές είχαν μεγάλη διάρκεια ζωής, ήταν εύκολες στην παρασκευή καθώς ήθελαν μόνο ζέσταμα, άσε που καταναλώνονταν και κρύες. Οι κονσέρβες ήταν εύκολες στην μεταφορά, άρα μπορούσαν να καταναλωθούν στην εξοχή, για παράδειγμα, μαζί με ένα φλιτζάνι Nescafé. Αυτά τα προϊόντα διαμόρφωσαν τον σύγχρονο κόσμο και η ζωή ποτέ δεν θα ήταν πλέον ίδια. 



Από τη δεκαετία του ’60 μπορούσε κανείς να απολαύσει την άνεση των κατεψυγμένων τροφίμων και παγωτών της Nestlé, μια κατηγορία στην οποία μπήκε η εταιρεία καθώς οι οικιακοί ψύκτες και καταψύκτες γίνονταν όλο και πιο δημοφιλείς. Το 1986 η Nestlé πήγε ένα βήμα παραπέρα δημιουργώντας το ανατρεπτικό σύστημα της Nespresso, που άλλαξε τον τρόπο που απολαμβάνουμε τον premium καφέ.  

Η Nespresso είναι μία ακόμη καινοτομία της Nestlé που ενισχύει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων παντού και κάθε μέρα. Με αυτόν τον τρόπο φέρνει απόλαυση, ένα αίσθημα που συνδέουμε συχνά με τη σοκολάτα. Η Nestlé πρωτομπήκε σε αυτή τη σημαντική αγορά το 1904 όταν ανέλαβε τις εξαγωγές για την Peter & Kohler, προσθέτοντας αργότερα μάρκες όπως η Cailler και η KitKat.



Διατροφή με στόχο: το μέλλον

Σήμερα οι δραστηριότητες της Nestlé επεκτείνονται σε ροφήματα, νερά, γαλακτοκομικά, σοκολάτες, τροφές κατοικιδίων ζώων, ακόμη και σε προϊόντα για την περιποίηση του δέρματος. Το 2011 η εταιρεία επέκτεινε την ισχυρή της θέση στη Διατροφή, την Υγεία και την Ευεξία δημιουργώντας την Nestlé Health Science, για να αναπτύξει προϊόντα διατροφής για τη φροντίδα της υγείας που στοχεύουν στην καλύτερη πνευματική υγεία, για παράδειγμα, ή την υγεία της τρίτης ηλικίας.  

 

Τέτοιες καινοτομίες θα βοηθήσουν την Nestlé να αντιμετωπίσει τις διεθνείς προκλήσεις του υποσιτισμού, του ηλικιωμένου πληθυσμού και της παχυσαρκίας. Αυτό το ίδιο πάθος για διατροφή διακατέχεται από τη δέσμευση για βελτίωση των προϊόντων μειώνοντας το αλάτι, τη ζάχαρη και τα κορεσμένα λιπαρά και ενισχύοντάς τα με βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία, λαχανικά και ολική άλεση. 

Καθώς η Nestlé γιορτάζει τα 150 της χρόνια, παραμένει πιστή στην πεποίθησή της ότι για να αναπτυχθεί μακροπρόθεσμα πρέπει να δημιουργεί αξία για τους μετόχους της, τις κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται και την ευρύτερη κοινωνία. Αυτή είναι μια πεποίθηση που ενστερνίζεται τις αξίες του Henri Nestlé, όσο η Nestlé ξεκινά τα επόμενα 150 χρόνια για «Καλή Διατροφή, Καλύτερη Ζωή».