Όμιλος Nestlé - Οικονομικά αποτελέσματα 2015

To Press Releases list

Αθήνα

,
Φεβ 18, 2016

Όμιλος Nestlé-Οικονομικά Αποτελέσματα 2015: οργανική ανάπτυξη 4,2%, περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες κατά 10 μονάδες βάσης σε σταθερά νομίσματα

Οργανική ανάπτυξη 4,2% και πραγματική εσωτερική ανάπτυξη 2,2%
Πωλήσεις 88,8 δις ελβετικά φράγκα, αντίκτυπο ξένου συναλλάγματος -7,4% 
Περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες 15,1%, αύξηση κατά 10 μονάδες βάσης σε σταθερά νομίσματα 
Αύξηση σε underlying κέρδη ανά μετοχή 6,5% σε σταθερά νομίσματα
Ισχυρή ταμειακή ροή από λειτουργικές δραστηριότητες σε 14,3 δις ελβετικά φράγκα
Αύξηση σε προτεινόμενο μέρισμα κατά 2,25 ελβετικά φράγκα ανά μετοχή 
Πρόβλεψη για το 2016: οργανική ανάπτυξη στα ίδια επίπεδα με το 2015, με βελτιώσεις στα περιθώρια και underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και αποδοτικότητα κεφαλαίου

Σχετικά με τα αποτελέσματα έτους για το 2015, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Paul Bulcke δήλωσε: «Το 2015 πετύχαμε κερδοφόρα ανάπτυξη που μας τοποθετεί στην κορυφή του συνόλου του κλάδου, και αυτό μέσα σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις. Αυτή η κερδοφόρα ανάπτυξη χτίζει πάνω στις σταθερές αποδόσεις των τελευταίων ετών. Η οργανική μας ανάπτυξη κατά 4,2% υποστηρίχτηκε από αυξημένη δυναμική πάνω σε πραγματική εσωτερική ανάπτυξη  σε συνδυασμό με το συνεχιζόμενο περιθώριο βελτίωσης. Επιπλέον, βελτιώσαμε ή διατηρήσαμε το μερίδιο αγοράς στην πλειονότητα των κατηγοριών και αγορών μας.

Παράλληλα συνεχίζουμε να επενδύουμε στο μέλλον με αυξημένη υποστήριξη στις μάρκες μας και περαιτέρω ανάπτυξη στις νέες μας πλατφόρμες διατροφής και υγείας, καθώς και ηλεκτρονικού εμπορίου. Διατηρήσαμε την έμφασή μας στη διαχείριση της γκάμας μας, επαναφέροντας τη δραστηριότητα των κατεψυγμένων τροφίμων στις ΗΠΑ, απομακρύνοντας δραστηριότητες που δεν ήταν κεντρικές και δημιουργώντας μια νέα συνεργασία για την ανάπτυξη ενός σημαντικού παίκτη στην αγορά του παγωτού.

Αναμένουμε το εμπορικό περιβάλλον μας το 2016 να είναι παρόμοιο με αυτό των προηγούμενων ετών με ακόμα ηπιότερη τιμολόγηση. Με αυτό το δεδομένο αναμένουμε να πετύχουμε οργανική ανάπτυξη στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2015, με βελτιώσεις στα περιθώρια και underlying κέρδη ανά μετοχή σε σταθερά νομίσματα και στην αποδοτικότητα κεφαλαίου».   


Ζώνη ΕΜΕΝΑ

Πωλήσεις 16,4 δις ελβετικά φράγκα, 3,7% οργανική ανάπτυξη, 2,5 % πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, 15,7% περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες, +50 μονάδες βάσης

Η Ζώνη συνέχισε να εμφανίζει υψηλότερο επίπεδο απόδοσης σε σχέση με τις αγορές των βασικών κατηγοριών της με θετικές συνεισφορές από όλες τις περιοχές και καλή εξέλιξη των μεριδίων αγοράς παρά την οικονομική και πολιτική αστάθεια.

Η εξαιρετική απόδοση σε σχέση με το περιβάλλον στη Δυτική Ευρώπη βασίστηκε στην επιτυχημένη καινοτομία και την ανανέωση.
- Η κατηγορία petcare συνέχισε να παρουσιάζει ανάπτυξη σε όλη την περιοχή με τις μάρκες Felix και ξηρής τροφής για γάτες Purina One.
- Το Nescafé Dolce Gusto και η κατεψυγμένη πίτσα με τις μάρκες Wagner και Buitoni υπήρξαν επίσης μοχλοί ανάπτυξης.
- Η κατηγορία μαγειρικών προϊόντων επηρεάστηκε από το ανταγωνιστικό περιβάλλον λιανεμπορίου και την πτωτική τάση στην αγορά.
- Η Γαλλία, η Γερμανία και η Μπενελούξ ξεχώρισαν και η Ισπανία σημείωσε επιτάχυνση.  

Η σταθερή ανάπτυξη στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη υποστηρίχτηκε κυρίως από τη Ρωσία, την Ουκρανία και την Πολωνία.
- Η κατηγορία  Petcare, το Nescafé Dolce Gusto, ο στιγμιαίος καφές Nescafé καθώς και η σοκολάτα σημείωσαν καλή ανάπτυξη σε όλη την περιοχή, διατηρώντας δυνατά μερίδια αγοράς. 
- Παρά το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, η Ρωσία είχε μια καλή χρονιά με θετική ανάπτυξη και κέρδη στα μερίδια αγοράς, ειδικά στην κατηγορία του premium καφέ.

Στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική υπήρξε σταθερή απόδοση παρά το ασταθές περιβάλλον.
- Σημειώθηκε καλή ανάπτυξη στον στιγμιαίο καφέ Nescafé, στη σοκολάτα και στο petcare
- Η Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και το Ιράν συνέβαλαν σε μια συνολική σταθερή απόδοση.
- Ο στιγμιαίος καφές Nescafé και η σοκολάτα οδήγησαν τη δυνατή ανάπτυξη στην Τουρκία.
- Οι δύσκολες συνθήκες στην Υεμένη, τη Λιβύη και τη Συρία είχαν αντίκτυπο.  

Η βελτίωση στο περιθώριο κέρδους από λειτουργικές δραστηριότητες ήταν το αποτέλεσμα μιας προσεκτικής τιμολογιακής πολιτικής και σημαντικών μειώσεων κόστους, τα οποία επανεπενδύθηκαν μερικώς σε προωθητικές ενέργειες και ενέργειες marketing με στόχο τη δημιουργία μελλοντικής ανάπτυξης.

Για πιο αναλυτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων επισκεφθείτε το www.nestle.com

Για πληροφορίες σχετικά με την ελληνική αγορά μπορείτε να δείτε το Δελτίο Τύπου που βρίσκεται εδώ.